اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان امسال؛

52 تقاطع مشهد زیباسازی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر طراحی و بهسازی محیط شهری شهرداری مشهد از زیباسازی 52 تقاطع تا پایان سال 90 خبر داد.

52 تقاطع مشهد زیباسازی می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد‌ به نقل از روابط عمومی شهرداری مشهد، حسین برلیانی اظهار کرد: دستیابی به هویت شهری در فضاهای تخصصی شهرسازی و معماری در ابعاد مختلف امری ضروری است که امید است با اجرای پروژه‌های زیبا سازی در سال 91 شاهد بهبود سیما و عملکرد تقاطع‌ها در سطح شهر باشیم، تا بتوانند پاسخگوی نیاز شهروندان باشند.
مدیر طراحی و بهسازی محیط شهری شهرداری مشهد با اشاره به اینکه کارگروه زیباسازی اوایل سال جاری با دستور معاونت شهرسازی و معماری در مدیریت طراحی و بهسازی محیط شهری شهرداری مشهد شکل گرفت، عنوان کرد: برای رسیدن به راه‌کارهای مناسب در طراحی و ساماندهی تقاطع‌ها، یکی از اساسی‌ترین موضوعاتی که باید در نظر گرفت توجه به ماهیت، مفهوم و شناخت پدیده‌ای آن‌ها است.
وی با بیان اینکه طراحی تقاطع‌های مشهد به عنوان نخستین پروژه زیباسازی در دستور کار شهرداری قرار گرفته است، بیان کرد: با اولویت‌سنجی و بررسی درخواست کارگروه زیباسازی، 9 مشاور زیباسازی به مدت 90 روز کاری، به طراحی 52 تقاطع‌ در مناطق سیزده‌گانه پرداخته‌اند.
وی با ابراز رضایت از توجه مردم نسبت به محیط و فضاهای شهری، ادامه داد: شهرداری به تنهایی نمی‌تواند بر همه مشکلات فائق‌ آید و در این راه نیازمند مشارکت عموم شهروندان به منظور سامان‌بخشی و ارتقای کیفیت محیطی عرصه‌های عمومی و خصوصی شهر است.
برلیانی با تاکید بر حضور کارشناس سازمان ترافیک در جلسات تایید طرح، افزود: برای از بین بردن موازی‌کاری تقاطع‌هایی که دارای طرح‌های ترافیکی و اصلاح هندسی بودند، با هماهنگی سازمان ترافیک اجرای طراحی و بازسازی آن‌ها در برنامه‌های آتی قرار گرفت.
مشاور عالی معاونت شهرسازی و معماری نقش تقاطع‌ها را در شبکه ترافیک شهری مهم ارزیابی کرد و افزود: تقاطع‌های یک شبکه ترافیکی بخش عمده‌ای از تصادف‌ها را به خود اختصاص می‌دهد که در طرح‌های جدید ایمنی عبور عابران پیاده، مسافت دید رانندگان در تقاطع‌ها، نصب سیستم روشنایی مناسب و فاصله بین تقاطع‌ها در نظر گرفته شده است.
وی هویت کالبدی را به عنوان بخشی از هویت شهر مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: برای شناخت ابعاد مختلف شهر مشهد کار زیادی انجام نشده است که این موضوع به طور گسترده برای پیشرفت و رشد سیما و منظر شهری، در مدیریت طراحی و بهسازی محیط شهری در حال ارزیابی و پیگیری است.
وی اضافه کرد: از مهم‌ترین امور در زیباسازی شهری خلاقیت است که در نماهای شهری فرصتی برای آن در نظر گرفته نشده است و تنها به الگوبرداری‌ از منابعی که با شرایط بومی کشور ما همخوانی ندارد، توجه شده است.
وی ارتقای کیفیت محیط شهری و ارتباط بیشتر شهر و شهروند را از جمله اهداف مدیریت طراحی و بهسازی محیط شهری عنوان ‌و تصریح کرد: مشهد در رسیدن به چشم‌انداز افق 1404، نیازمند هم‌گرایی و هماهنگی نهادهای مختلف دولتی و غیردولتی است.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول