اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قزوین:

تقاطع‌های قزوین تصادف‌ها را افزایش داده است

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قزوین گفت: تقاطع‌های زیاد قزوین یکی از علل افزایش تصادفات است.

تقاطع‌های قزوین تصادف‌ها را افزایش داده است
غلامعلی حسنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین، بیان کرد: بررسی سوانح رانندگی محورهای درون شهری استان قزوین نشان می‌دهد که بر اساس آمار پزشکی قانونی در شش ماه نخست سال جاری 27 نفر در حوادث رانندگی کشته شده‌اند که به نسبت 29 کشته مدت مشابه سال گذشته 60.8 درصد کاهش یافته است.
وی ادامه داد: بررسی تعداد مجروحان نیز حکایت از آن دارد که طی هفت ماهه سال جاری 809 مجروح در تصادفات رانندگی داشته‌ایم که به نسبت یک‌هزار و 373 فقره سال گذشته 31 درصد کاهش داشته است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قزوین اضافه کرد: تصادف خسارتی نیز با 500 درصد کاهش از ۲ هزار و 818 فقره طی هفت ماهه سال 89 به 529 فقره در هفت ماهه سال جاری رسیده است.
وی افزود: در مجموع بررسی تصادفات محورهای درون شهری نشان می‌دهد که ۲ هزار و 28 تصادف هفت ماهه سال گذشته به یک‌هزار و 361 فقره در سال جاری رسیده که کاهش را نشان می‌دهد.
حسنی عنوان کرد: در مجموع طی هفت ماهه سال جاری در 24 شهر استان 21 هزار و 460 موتور سیکلت به دلیل تخلفات مختلف توقیف و به پارکینگ هدایت شده‌اند همچنین در این مدت ۸ هزار و 451 دستگاه خودرو به دلیل عدم رعایت مقررات و تخلفات حادثه‌ساز و همچنین دستور قضایی توقیف و به پارکینگ انتقال داده شده است.
وی تصریح کرد: هفت دوربین کنترل سرعت در معابر درون شهری شهر قزوین نصب شده که تاکنون ۲ هزار و 800 برگ جریمه از طریق ثبت تخلف از سوی این دوربین‌ها برای رانندگان متخلف اعلام شده است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قزوین تأکید کرد: در این مدت بالاترین رقم تخلف رانندگان مربوط به توقف غیرمجاز است.
وی گفت: نبستن کمربند ایمنی، عدم استفاده از کلاه ایمنی توسط موتور سوار، استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی بیشترین رقم جرائم رانندگی را به خود اختصاص داده‌اند.
حسنی تأکید کرد: بررسی آمار جرائم صادره نشان می‌دهد که برگ جریمه صادره طی هفت ماه برای رانندگان متخلف صادر شده با رقم 6.3 درصد کاهش نسبت به سال گذاشته داشته است.
وی ادامه داد: نتیجه‌ای که از کاهش حوادث رانندگی می‌گیریم رعایت بیشتر مقررات و احترام به قوانین و همچنین رعایت رفتارهای مناسب‌تر از سوی رانندگان است چراکه نه تنها میزان اِعمال قانون کاهش یافته بلکه میزان تصادف‌های خسارتی نیز کاهش داشته است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قزوین عنوان کرد: بررسی حوادث رانندگی درون‌شهری نشان می‌دهد که همچنان عدم توجه به جلو حین رانندگی به عنوان مهم‌ترین علت حادثه و بیشترین علت حادثه و پس از آن عدم رعایت حق تقدم عامل دیگر حوادث رانندگی درون‌شهری است.
وی بیان کرد: از طرفی اگرچه نقاط حادثه‌خیز در شهر قزوین نداریم ولی وجود تقاطع‌های زیاد در سطح شهر قزوین میزان تصادفات را افزایش داده است.
حسنی یادآور شد: در حال حاضر بیشترین حوادث رانندگی درون شهری در شهر قزوین مربوط به بلوار شهید بهشتی، بلوار امام خمینی (نوروزیان)، کمربندی جمهوری اسلامی، بلوار ابوترابی و بلوار آیت‌الله خامنه‌ای است.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول