اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در صورت تأمین اعتبار 10 میلیارد ریالی انجام می‌گیرد؛

افتتاح تقاطع غیر همسطح گچساران در دهه فجر

خبرگزاری فارس: رئیس اداره راه و ترابری گچساران گفت: پروژه تقاطع غیر همسطح ورودی گچساران در صورت تأمین اعتبار 10 میلیاردی در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

افتتاح تقاطع غیر همسطح گچساران در دهه فجر
فرامرز انصاری ظهر امروز در حاشیه بازدید استاندار و جمعی از مسئولان استانی و محلی از پروژه تقاطع غیر همسطح ورودی گچساران در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار کرد: ورودی بهشت زهرای گچساران با حجم بالای ترافیک و وقوع سوانح رانندگی به‌ویژه در روزهای پنج‌شنبه و ایام تعطیل روبه‌رو است.
وی روان‌سازی بار ترافیکی ورودی و خروجی گچساران، عدم بروز حوادث رانندگی و نیز صرفه‌جویی چشمگیر در زمان و مصرف انرژی را از بارزترین مزایای ساخت تقاطع غیر همسطح در ورودی شهر گچساران عنوان کرد.
رئیس اداره راه و ترابری گچساران با بیان اینکه احداث پل‌های غیر همسطح در بهبود ترافیک شهر مؤثر است، افزود: مسئولان و کارشناسان سازمان‌های مرتبط با حمل و نقل و ترافیک برنامه‌ریزی‌های مؤثری را در زمینه کاهش بار ترافیکی دارند.
انصاری بیان کرد: با وجود اجرای طرح‌های مختلف برای کاهش ترافیک، باز هم ناهنجاری ترافیک سنگین مخل نظم شهری است.
وی یکی از علت‌های اصلی این مشکلات را کثرت وسایل نقلیه موتوری و فرهنگ رانندگی عنوان کرد و گفت: بازنگری و اصلاح مهندسی معابر و تقاطع‌ها برای کاهش ترافیک و افزایش ایمنی در عبور و مرور خودروها از موارد مهمی بوده که لازم است مورد توجه قرار گیرد.
این مقام مسئول در گچساران تصریح کرد: یکی از پروژه‌های مهم و اساسی در خیابان‌های اصلی و بزرگراه‌ها ساخت تقاطع‌های غیر همسطح و پل‌های ارتباطی است.
انصاری عنوان کرد: فاز نخست تقاطع غیر همسطح گچساران از شهریور سال 85 آغاز و فاز دوم آن از سال 88 آغاز شده است.
وی گفت: این پروژه در حال حاضر افزون بر 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته که در برخی از قسمت‌ها این پروژه دارای پیشرفت 95 درصدی است.
انصاری خاطرنشان کرد: هزینه ساخت و بهره‌برداری از این تقاطع غیر همسطح با احتساب تأمین اعتبار لازم برای تملک املاک در مسیر طرح و تحصیل حریم آن سبب کندی در اجرای این پروژه شده است.
رئیس اداره راه و ترابری گچساران طول محور روگذر تقاطع غیر همسطح ورودی گچساران را 3 کیلومتر و طول کل رمپ‌ها و لوپ‌های پروژه را 4 هزار و 200 متر عنوان کرد.
انصاری بیان کرد: در این تقاطع 14 دستگاه پل ساخته شده که 11 دستگاه پل بین دهانه‌های 2 تا 8 متری و سه پل دیگر هم بین دهانه‌های 2 متری واقع شده است.
وی با اشاره به انجام کارهای فلزی برای ساخت پل بزرگ این تقاطع تصریح کرد: افزون بر 170 هزار کیلو عملیات فولادی سنگین و 260 هزار کیلو عملیات فلزی و آرماتوربندی در این تقاطع به‌کار رفته است.
انصاری میزان خاکبرداری این پروژه را 345 هزار متر‌مکعب و میزان خاکریزی لازم را  185 هزار مترمکعب عنوان و اظهار کرد: افزون بر 95 درصد از عملیات خاکبرداری و خاکریزی این پروژه انجام شده است.
وی خاطرنشان کرد: محل تأمین اعتبار پروژه ساخت تقاطع غیر همسطح گچساران از اعتبارات ملی بوده و ردیف اختصاص اعتبار برای این پروژه باز است.
رئیس اداره راه و ترابری گچساران با بیان اینکه این تقاطع از ضروریات اجرای پروژه کمربندی گچساران است، افزود: در صورت موافقت استاندار کهگیلویه و بویراحمد و پیگیری در زمینه اختصاص اعتبار، این پروژه در بهمن سال جاری به بهره‌برداری کامل می‌رسد.
انصاری با بیان اینکه برای تکمیل این پروژه به مساعدت 10 میلیارد ریالی نیاز است، گفت: کاهش بار ترافیک، دسترسی روستای سراب‌ننیز و کاهش تصادفات در این منطقه، بالا رفتن ضریب ایمنی با توجه با اجرای فاز دوم کمربندی در سال جاری را از دیگر مزیت‌های بهره‌برداری از تقاطع غیر همسطح در ورودی گچساران است.
 انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول