اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین خبر داد:

پیشرفت 25 درصدی احداث مسیر دوچرخه‌سواری قزوین

خبرگزاری فارس: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: عملیات اجرایی پروژه احداث مسیر دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی در جاده باراجین در قزوین با 25 درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.

پیشرفت 25 درصدی احداث مسیر دوچرخه‌سواری قزوین
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی شهرداری قزوین، سید مهدی یدی همدانی بیان کرد: برای اجرای این پروژه در سال جاری 2 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است و در سال آتی نیز 5 میلیارد ریال دیگر هزینه خواهد شد و این مسیر در دو جهت حرکت در طرفین جاده باراجین حد فاصل دانشگاه آزاد تا ورودی بوستان باراجین احداث می‌شود.
وی ادامه داد: مسیر دوچرخه‌سواری و پیاده‌رو بر اساس استانداردهای ویژه دوچرخه با هدف افزایش رفاه حال افراد پیاده و دوچرخه‌سواران و تأمین امنیت برای آنان در حال اجراست و در روزهای تعطیل، استفاده از این مسیر مورد استقبال بسیاری از شهروندان قرار خواهد گرفت.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین عنوان کرد: مسیر این پروژه به طول 7.2 کیلومتر است که در یک سال اجرایی خواهد شد، عملیات اجرایی این پروژه با نظارت عالیه این معاونت در حال انجام است که نظارت مستقیم آن بر عهده واحد عمرانی منطقه ۳ شهرداری قزوین است و با کارفرمایی این منطقه در حال انجام است.
وی با اشاره به اتمام 70 درصد از عملیات خاک‌برداری این پروژه تصریح کرد: مسیر دوچرخه‌سواری و پیاده‌رو به عرض پنج متر و طول 7.2 کیلومتر به صورت رفت و برگشت است که در طرفین آن به عرض 1.1 متر فضای سبز احداث خواهد شد.
همدانی اعلام کرد: خاک‌برداری، زیرسازی و آسفالت به عرض 10 متر و به طول 27.2 کیلومتر، جدول‌گذاری به طول 21.6 کیلومتر، احداث دیوار سنگی به طول 150 متر و ارتفاع 10 متر و احداث زیر گذر در انتهای مسیر از مشخصات عملیات عمرانی اجرای این پروژه است.
وی توضیح داد: تیپ سپاه صاحب‌الامر (عج) استان از اول شهریور ماه به مدت سه ماه در سال گذشته عملیات خاک‌برداری را از ضلع شرقی صد درصد و از ضلع غربی 40 درصد انجام داده است و بر اساس قرارداد ادامه پروژه بر عهده سازمان مهندسی عمران شهرداری قزوین با اعتبار 4 میلیارد ریال است که از این میزان اعتبار در سال جاری 2 میلیارد ریال هزینه شده است و مابقی در سال آینده نیز هزینه خواهد شد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین یادآور شد: پیمانکار این پروژه واحد موتوری تیپ صاحب‌الامر (عج) و سازمان مهندسی عمران شهرداری قزوین است.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول