اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شهردار منطقه 20 خبر داد:

راه‌اندازی نخستین مسیر دوچرخه‌سواری ویژه بانوان در جنوب تهران

خبرگزاری فارس: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 20 از راه‌اندازی نخستین مسیر دوچرخه‌سواری ویژه بانوان در جنوب تهران خبر داد.

راه‌اندازی نخستین مسیر دوچرخه‌سواری ویژه بانوان در جنوب تهران
علیرضا اسفراینی‌نژاد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران اظهار داشت: نخستین مسیر دوچرخه‌سواری ویژه بانوان در محیطی امن و ایمن از سوی حوزه حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 20 راه‌اندازی شد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 20 گفت: این پیست ویژه به طول 2 هزار متر و با تعداد 30 دستگاه دوچرخه در ساعات معینی از روز در پارک آموزش ترافیک پذیرای بانوان است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه این محل برای بانوان امن و محفوظ است، خاطرنشان کرد: بانوان این منطقه از ساعت 8 تا 5/9 صبح و 15 تا 17 بعداز ظهر می‌توانند به این بوستان مراجعه کنند و کودکان آنها نیز به طور همزمان از امکانات و برنامه‌های آموزشی این مرکز بهره‌مند شوند.
اسفراینی‌نژاد در ادامه یادآور شد: پارک آموزش ترافیک در مساحت حدود یک هکتار در شهرری، خیابان سلمان‌ فارسی، جنب بوستان دانش واقع شده است و در آن شبکه‌ بزرگراهی، معابر، بلوارهای شریانی، معابر بن‌بست، میدان‌ها، تقاطع، گذرگاه‌های عابر پیاده و ساختمان‌های اداری و آموزشی و امکاناتی از قبیل 20 دستگاه خودرو کوچک و 30 دستگاه دوچرخه تعبیه شده است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 20 در پایان با اشاره به اینکه در حال حاضر به طور متوسط روزانه 45 نفر از بانوان از این پیست استفاده می‌کنند، عنوان کرد: در حال حاضر 9 خانه دوچرخه در این منطقه با بیش از 200 دستگاه دوچرخه در ایستگاه مترو شهرری، فروشگاه شهروند، میدان شهید مدرس، بوستان دانش، نغمه و سیزده آبان، خیابان میر عابدینی  فلکه اول دولت‌آباد و جوانمرد قصاب به شهروندان خدمات ارائه می‌دهند.
منطقه 20 جنوبی‌ترین منطقه شهری تهران است و دارای پنج ناحیه داخل محدوده و دو ناحیه خارج محدوده و 21 محله است.
جایگاه این منطقه از نظر فضای شهری نیز بسیار شاخص است و به عنوان عنصر اصلی و انسجام بخش فضای شهری تهران به شمار می‌آید.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول