اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی:

سند توسعه پیشگیری از اعتیاد به دستگاه‌ها ابلاغ شد

خبرگزاری فارس: جانشین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی از ابلاغ مفاد سند توسعه پیشگیری اولیه از اعتیاد به دستگاه های این استان خبر داد.

سند توسعه پیشگیری از اعتیاد به دستگاه‌ها ابلاغ شد
محمدرضا یزدان‌پناه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با بیان اینکه این سند با هزار ساعت کار کارشناسی از سوی کمیته های عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی تهیه شده است، اظهار داشت: این سند اخیراً در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر نهایی و تصویب شده و به دستگاه‌ها ابلاغ شد.در این سند تمام وظایف دستگاه‌ها در ارتباط با پیشگیری و آموزش اعتیاد مشخص شده است.
یزدان‌پناه همچنین از قول مساعد سردار نقدی برای افزایش اعتبارات پیشگیری و آموزش اعتیاد در قالب اجرای طرح‌های بسیج سازندگی خبر داد و گفت:‌ این موضوع اخیراً در سفر رئیس سازمان بسیج مستضعفان مورد درخواست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر بوده که با توجه به اقدامات خوب بسیج سازندگی در امر پیشگیری و آموزش، افزایش اعتبارات این بخش مورد موافقت وی قرار گرفت.
وی اظهار داشت: سال گذشته 120 هزار نفر توسط بسیج سازندگی استان زیرپوشش آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد قرار گرفتند.
به گفته مسئول دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی؛ این آموزش‌ها در مدارس، دانشگاه‌ها،‌ روستاها، عشایر و ... ارائه شده و شرکت کنندگان با آثار و تبعات مصرف مواد مخدر آشنا شدند.
وی در ادامه با اشاره به پذیرش سومین دوره معتادان پرخطر در اردوگاه کاردرمانی معتادان بجنورد اظهار داشت: طی هر یک از این دوره‌ها به طور میانگین 30 نفر از معتادان تحت درمان قرار گرفته و موفق به ترک اعتیاد شدند.
یزدان‌پناه در عین حال یادآور شد: البته این افراد برای کسب نتیجه بهتر تحت نظر پزشکان در مراکز ترک اعتیاد قرار می‌گیرند.
وی با اشاره به اینکه با اجرای طرح‌های توسعه در این اردوگاه، شمار پذیرش معتادان در این مرکز افزایش خواهد یافت، گفت: در این مرکز پزشک، پرستار و... خدمات لازم را به معتادان برای ترک اعتیاد ارائه می‌کنند. 
جانشین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی با بیان اینکه اردوگاه کاردرمانی بجنورد در خرداد امسال با حضور دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر و جانشین این ستاد افتتاح شد، افزود: با افتتاح این طرح پذیرش معتادان در دور نخست آغاز و افراد تحت درمان قرار گرفتند.
وی همچنین با بیان اینکه برای ایجاد این اردوگاه 10 هکتار زمین پیش‌بینی شد، خاطرنشان کرد: برای اجرای فاز نخست این اردوگاه یک میلیارد ریال برای احداث ساختمان قرنطینه، بخش درمان، نمازخانه، فنس‌کشی اردوگاه کاردرمانی صرف شد.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول