اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبادان خبر داد:

برگزاری 10 برنامه تجسمی در آبادان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبادان از برگزاری 10 برنامه تجسمی تا پایان سال جاری در این شهرستان خبر داد.

برگزاری 10 برنامه تجسمی در آبادان
فرهاد پورغراوی علوانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار داشت: با برگزاری نخستین گردهمایی بزرگ هنرمندان انجمن تجسمی آبادان، گامی مثبت در راستای توسعه فضای فرهنگی تجسمی شهرستان برداشته شده است.
وی در خصوص برنامه‌های اجرایی هنرهای تجسمی در سال جاری افزود: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا پایان سال جاری 10 برنامه متنوع تجسمی به مناسبت‌های مختلف در شهرستان به اجرا درمی‌آید.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبادان با بیان بخشی از برنامه‌های مذکور تصریح کرد: دو نمایشگاه کاریکاتور و گرافیک که در 17 و 26 ماه جاری توسط "جلیل هاجری" و "اعظم تقوایی" برای بازدید علاقمندان برگزار و ارائه می‌شود.
وی ادامه داد: انجمن هنرهای تجسمی با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در 25 دی‌ماه سال جاری نیز نمایشگاه عکس عاشورا را برگزار خواهد کرد.
پورغراوی علوانی همچنین از برگزاری فستیوال نقاشی کودکان در محیط باز خبر داد و گفت: این فستیوال 15 بهمن‌ماه به یاد دلاورمردمان فجرآفرین در آبادان برگزار خواهد شد.
وی به برگزاری یک ماهه کلاس‌های آموزشی تجسمی از تاریخ پنج دی‌ماه تا پنج بهمن‌ماه برای مربیان مهدهای کودک و مدارس اشاره کرد و افزود: در سال جاری برنامه‌ریزی‌هایی به‌منظور برپایی سه اردوی تفریحی و فرهنگی نیز صورت گرفته شده است که امیدواریم بتوانیم با ایجاد بستر و فضایی مناسب آن را در سال‌های آینده ادامه دهیم.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبادان خاطرنشان کرد: هفتمین برنامه تجسمی سال جاری اجرای ورک شاپ هنری خواهد بود.
وی دیگر برنامه تجسمی در راستای ایجاد شناخت بهتر از این هنر را، برگزاری سینمای بررسی رنگ از نظر روانشناسی ذکر کرد و افزود: این برنامه با حضور "سهراب یاری" در چهارم اسفندماه برگزار خواهد شد.
پورغراوی علوانی نهمین برنامه تجسمی را برپایی نمایشگاه نقاشی "زرفام" از تاریخ 23 تا30 بهمن اعلام کرد و گفت: در ایام نوروز نیز انجمن هنرهای تجسمی با همکاری این اداره در موزه هنرهای معاصر آبادان نمایشگاه‌های مختلفی را برپا خواهد کرد.
وی همچنین با اشاره به قرار داشتن در ماه خون بر شمشیر و اهمیت معانی و مفاهیم این ماه ارزشمند تصریح کرد: فرهنگ عاشورا دارای ویژگی‌های منحصر به فردی‌ بوده که اثر و نشانه‌های خود را بر فرهنگ جوامع در ادوار مختلف تاریخ گذاشته و در طول تاریخ به‌عنوان یک حرکت زنده در اعماق فطرت انسان‌ها ماندگار شده است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبادان استفاده از قرآن و مفاهیم آن را بهترین راه برای شناخت عاشورا و پیام‌های نهفته در آن ذکر کرد و افزود: قرآن منبع خوبی برای انعکاس واقعه عاشورا و مظلومیت حضرت امام حسین(ع) است و تنها با حفظ فرهنگ عاشورا، می‌توان اسلام و مکتب پیامبر(ص) را زنده نگه داشت.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول