اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

هیئت داوران جشنواره هنرهای تجسمی؛

سیر رشد هنرهای تجسمی هرمزگان مطلوب است‌

خبرگزاری فارس: هیئت داوران چهارمین جشنواره استانی هنرهای تجسمی هرمزگان سیر رشد هنرهای تجسمی هرمزگان را مطلوب ارزیابی کردند.

سیر رشد هنرهای تجسمی هرمزگان مطلوب است‌
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس در بیانیه هیئت داوران چهارمین جشنواره هنرهای تجسمی استان هرمزگان که توسط جواد مدرسی قرائت شد آمده است: چهارمین جشنواره هنرهای تجسمی هرمزگان نمونه بسیار خوبی از تعامل و همکاری هنرمندان در برگزاری یک جشنواره هنری بود که این فضای مشارکتی باعث شد که جشنواره تبدیل به یک کارگاه آموزشی مناسب شود.
در ادامه این بیانیه آمده است: برگزاری مشارکتی جشنواره موجب شد داوران نیز در انتخاب آثار برگزیده شیوه‌ای مشورتی و چالشی را دنبال کنند و همه داوران بخش‌های مختلف بر روی آثار سایر حوزه‌ها نیز نظر دادند هر چند که انتخاب نهایی در هر حوزه به عهده داوران تخصصی بود.
پیشرفت‌های حاصل شده در بخش‌های تصویرسازی و حجم شگفتی گروه داوری را به دنبال داشت و از رشد بسیار خوبی برخوردار بود اما در بخش‌های دیگر به ویژه نقاشی و طراحی کمتر شاهد آثار خلاقانه و منحصر به فرد بودیم که ضرورت دارد هنرمندان این بخش‌ها با جسارت بیشتری دست به تولید اثر هنری بزنند.
این  جشنواره می‌افزاید: قضاوت در هنر بسیار مشکل و حتی از برخی جنبه‌ها غیر ممکن است زیرا هنر نسبی‌ترین امر در کل عالم است و هیچ چیز در این عرصه مختوم و نهایی نیست و اثر هر هنرمند به دلیل بینش و نگاه خاص خود قابل مقایسه با سایر آثار نیست و گروه داوری سعی کرده با احترام به تمام هنرمندان شرکت کننده و الزامات جشنواره دست به انتخاب آثار برگزیده بزند.
همچنین در پایان این بیانیه نیز آورده شده است: سیر رشد و توسعه هنرهای تجسمی در استان هرمزگان مطلوب و مناسب بوده و در صورت برگزاری دوره‌های آموزشی بیشتر و ارتباط با هنرمندان مطرح کشور و آشنایی با آثار مطرح جهانی و ... بر سرعت این حرکت خواهد افزود.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول