اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر امور هنرهای تجسمی وزارت ارشاد:

اصفهان پایگاه خوبی برای برگزاری هنرهای تجسمی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اصفهان همانند دوره‌های گذشته پایگاه خوبی برای برگزاری هنرهای تجسمی و دو سالانه‌ها است.

اصفهان پایگاه خوبی برای برگزاری هنرهای تجسمی است
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمود شالویی شامگاه گذشته در مراسم آیین افتتاح هشتمین دو سالانه ملی نگارگری ایران در موزه هنرهای معاصر اصفهان اظهار داشت: این دو سالانه ملی نگارگری ایران در راستای تمرکز زدایی در اصفهان برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه هشتمین دو سالانه ملی نگارگری ایران، سومین دو سالانه‌ای است که در سال جاری در استان اصفهان برگزار می‌شود، افزود: استان اصفهان در نخستین دوره جشنواره هنرهای تجسمی کودک و نوجوان ثابت کرد که این توانایی را دارد که پایگاه خوبی برای برگزاری جشنواره‌های هنرهای تجسمی در ایران باشد.
مدیرکل دفتر امور هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: هنر نگارگری تعلقش به استان اصفهان است و به صورت فراگیر در سراسر کشور و سایر کشورها گسترش پیدا کرده است.
وی افزود: هنر نگارگری پیوندی عمیق با فرهنگ، ادبیات و شعر ایران اسلامی دارد و از این بابت مضامین متعالی دینی و ملی در این هنر جلوه می‌کند.
شالویی با اشاره به اینکه هنر نگارگری معرف شایسته‌ایی برای غنای فرهنگ و هنر ایران اسلامی است، بیان داشت: تعداد بسیار آثار نگارگری در موزه‌های معتبر جهان گواهی گویا بر این مدعا است.
وی ادامه داد: دو سالانه ملی نگارگری ایران مهم‌ترین و تاثیرگذارترین رویداد رشته نگارگری است که نه تنها بستری را برای ترقی و تعالی بیشتر این هنر فراهم می‌آورد بلکه فرصتی را برای ارزیابی و محک هنری در سطح ملی مهیا می‌کند.
به گزارش فارس، هشتمین دوسالانه ملی نگارگری ایران به همت اداره کل هنرهای تجسمی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تا پنجم دی ماه در موزه معاصر اصفهان ادامه دارد.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول