اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نائب رئیس هیئت ووشو چهارمحال و بختیاری:

5 ورزشکار ووشوکار چهارمحالی به تیم ملی دعوت شدند

خبرگزاری فارس: نائب رئیس هیئت ووشو چهارمحال و بختیاری از دعوت پنج ورزشکار ووشو کار این استان به تیم ملی ووشو خبر داد.

5 ورزشکار ووشوکار چهارمحالی به تیم ملی دعوت شدند
فرشته بنی‎طالبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: رعنا باقری، زهرا مسعودی، فاطمه ایزدی، آزیتا صفایی و فرحناز ایزدی از جمله ووشوکاران این استان هستند که به اردوی تیم ملی ووشو برای اعزام به مسابقات برون مرزی دعوت شدند.
وی افزود: ووشو یک هنر رزمی مدرن چینی است که پس از انقلاب ۱۹۴۹ چین برای ملی‌سازی هنرهای رزمی سنتی چینی ابداع شد.
بنی‌طالبی با بیان اینکه مسابقات ووشو در دو بخش نمایشی تالو و مبارزه فول کنتاکت سانشو یا سان‌دا برگزار می‌شود، گفت: تالو از فرم‌های رزمی تشکیل می‌شود که معمولاً مقامات منتخب دولت چین آن‌ها را بر اساس فرم‌های سنتی هنرهای رزمی چینی ابداع کرده‌اند و انواع استقرارها، لگدها، مشت‌ها، حرکات تعادلی، پرش‌ها، فنون جارویی و پرتابی در آن گنجانده شده‌است.
نائب رئیس هیئت ووشو چهارمحال و بختیاری ادامه داد: سان‌دا یا سان‌شو نیز یک روش مبارزه فول کنتاکت است که بر اساس تکنیک‌های بوکس چینی و کشتی های سنتی چینی مانند شوای چیائو طراحی شده و شباهت زیادی به مبارزات کیک‌بوکسینگ و موای تای دارد، اما فنون گلاویزی بیشتری در آن دیده می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: ووشو امروزه یک ورزش بین‌المللی است که زیر نظر فدراسیون بین‌المللی ووشو اداره می‌شود، مسابقات قهرمانی جهان این رشته از سال ۱۹۹۱ هر دو سال یک بار برگزار می‌شود و همچنین از ۱۹۹۰ در برنامه بازی‌های آسیایی قرار گرفته‌است.
بنی‎طالبی با اشاره به سبک‌های ووشو، گفت: سه سبک اصلی ووشو چانگ چوان، نان چوان، و تای چی چوان هستند، درمسابقات بین‌المللی فرم‌های استاندارد وحرفه‌ای از این سبک‌ها اجرا می‌شود.
وی ادامه داد: چانگ چوان یک سبک شمالی است و واژه چانگ چوان به معنی مشت بلند می‌باشد، در این سبک از حرکات با دستان و پاهای کشیده و حرکات زیبای آکروباتیک استفاده می‌شود.
بنی‎طالبی اضافه کرد: نان چوان یک سبک جنوبی است و بیشتر حرکات آن انفجاری و با سرعت است و نمایانگر درگیری‌های نزدیک است، تای چی سبکی است که برپایه انرژی چی بنا شده است و به تقویت بدن هم از نظر جسمی و هم از نظر روحی می‌پردازد.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول