اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف خراسان جنوبی:

وقف پایگاه مستحکم نشر حقایق اسلامی است

خبرگزاری فارس: مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی وقف را پایگاه مستحکم نشر فرهنگ و حقایق اسلامی و پشتوانه جاودان نهضت خونین امام حسین (ع) دانست.

وقف پایگاه مستحکم نشر حقایق اسلامی است
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند،‌ حجت‌الاسلام و المسلمین محمد طاهر گرایلی صبح امروز در جمع اهالی روستای نوفرست اظهار داشت: پشتوانه اقتصادی حضرت خدیجه(س) موجب شد پیامبر اکرم(ص) به تبلیغ اسلام بپردازد و جریان انحرافی بعد از وفات آن حضرت خواستند جلوی پشتوانه اقتصادی تبلیغ ولایت علی(ع) را بگیرند.
وی افزود: حضرت علی(ع) با دست خود چاه‌هایی را حفر و بعد آن را وقف می‌کردند و به پشتوانه همین موقوفات به فقرا کمک می‌کردند.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: دوران صفویه دوران طلایی وقف بود و واقفان اموال خود را در راه اهل بیت(ع) وقف می‌کردند، به همین خاطر حکومت طاغوت چون می‌خواستند جلوی پشتوانه اقتصادی حکومت شیعی را بگیرند، جریان اصلاحات اراضی را مطرح و موقوفات را غارت کردند چون موقوفات را سدی در برابر هوس‌های نفسانی خود می‌دیدند.
گرایلی بر احیای موقوفات حوزه‌های علمیه تاکید کرد و افزود: احیای موقوفات مربوط به حوزه‌های علمیه است که موجب تقویت تفکر شیعه در جامعه می‌شود.
وی افزود: اگر موقوفات احیا شود و مردم با احکام وقف آشنا شوند هم حق وقف را می‌پردازند و هم تمایل به وقف کردن اموال می‌کنند.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: با توجه به استفتائات مقام معظم رهبری در باب وقف سابقه استیجار موجب استحقاق تخفیف در اجاره بهای موقوفه نیست و متولی شرعی موظف است در تجدید قرارداد با ملاحظه غبطه و مصلحت وقف اجاره بها تعیین و مطالبه کند.
گرایلی خاطرنشان کرد: برای احیا، شناسایی و بهره‌وری موقوفات هیئت امنای موقوفات در روستاها معین می‌شود که به عنوان معتمد و نماینده اوقاف به امورات موقوفات در روستاها می‌پردازند.
وی گفت: هیئت امنای بقاع و اماکن متبرکه، ائمه جماعات و مبلغان باید با حفظ وحدت و همدلی فلسفه وجود قیام عاشورا را به درستی برای مردم تبیین و بازگو کنند.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه مبلغان باید در ماه محرم به اهداف نهضت حسینی توجه ویژه‌ای داشته باشند، افزود: برای زنده نگهداشتن حماسه حسینی، مبلغان دینی باید با حفظ هوشیاری، نقش اساسی خود را در جامعه که همان بیان بصیرت عاشورایی است، به خوبی ایفا کنند.
گرایلی بر لزوم زنده نگهداشتن فرهنگ عاشورایی و حماسه حسینی در جامعه تأکید کرد و گفت: مبلغان باید جوانان را از تفکرات ضد فرهنگی که از سوی دشمنان با عنوان عزاداری در جامعه ترویج می‌شود، آگاه کنند.
وی گفت: در مقابل شبهه‌افکنی‌ها و تهدید‌های جدی که فلسفه قیام عاشورا را نشانه گرفته‌اند، باید فلسفه عزاداری امام حسین (ع) را منطقی و عالمانه تبیین کنیم.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول