اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور عاشقان اهل بیت در عزاداری روز عاشورا؛

امروز در کردستان تجلی وحدت شیعه و سنی بود

خبرگزاری فارس: اگر چه وحدت شیعه و سنی در استان کردستان زبانزد و برای همگان اثبات شده است، اما نماد عینی این اتحاد امروز در قالب دستجات عزاداران حسینی تجلی یافته بود.

امروز در کردستان تجلی وحدت شیعه و سنی بود
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج عاشورای حسینی برای تمام مسلمانان عاشوراست و همه آنها ایام شهادت و سوگواری حضرت امام حسین (ع) را در سوگ می‌نشینند و امروز مردم اهل سنت و تشیع کردستان در مراسم سوگواری سیدالشهدا شرکت کردند و عشق و ارادت خویش را به خاندان اهل بیت (ع) نشان دادند.
در استان کردستان نیز همانند سایر استان‌ها و نقاط دیگر کشور، عزاداری ایام محرم و به ویژه تاسوعا و عاشورا رنگ و بوی خاصی دارد و غم از دست دادن و شهادت سیدالشهدا(ع) در هر کسی به نوعی نمایان است.
در استان کردستان 500 هیئت مذهبی وجود دارد که هفت هیئت آن را هیئت‌های اهل سنت تشکیل می‌دهند که این گواه بارزی بر این ادعا که اهل سنت نیز همانند اهل تشیع ارادت ویژه‌ای به امام حسین(ع) داشته و در مراسم سوگواری و عزاداری آن حضرت شرکت می‌کنند.
 آنها علاوه بر شرکت در مراسم عزاداری و دستجات سینه‌زنی، در زمینه ادای نذورات و برگزاری مراسم‌های ادعیه‌خوانی، مشارکت گسترده‌ای دارند.
در دهه اول محرم، مردم کردستان با حضور در مکان‌های مذهبی دست به دعا برداشتند.
مردم کردستان در روزهای تاسوعا و عاشورا نذری درست کرده و آن را در بین مردم توزیع می‌کنند، به گونه‌ای که در برخی از شهرها نیز با برپایی ایستگاه‌های صلواتی ارادت خویش را به امام حسین (ع) نشان می‌دهند.
آیین‌های عاشورایی خاصی نیز در سایر شهرهای استان با آداب و رسوم خاصی همچون طشت‌گذاری، تشکیل حلقه عزا در مقابل مساجد، تکایا و حسینیه‌ها با ذکر حسین وای، مراسم گل‌گیران و مجالس روضه‌خوانی و تعزیه‌خوانی که از واپسین روزهای ماه ذی‌الحجه آغاز و تا امروز ادامه داشته است.
در واقع می‌توان گفت عزاداری اباعبدالله پیشینه‌ای به قدمت خلقت انسان دارد، بنابراین عزاداری بر اهل بیت (ع) به ویژه امام حسین (ع) و یادآوری و گریستن بر مصائب آن امام مظلوم تاسی عملی به پیامبران، ائمه اطهار (ع) و اولیای خداوند است و همه موظفیم این بیرق عزاداری و امانت الهی را نسل به نسل حفظ و به آیندگان بسپاریم.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول