اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری آذربایجان‌شرقی:

عاشورا توسط 300 هنرمند به تصویر کشیده شد

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه هنری آذربایجان‌شرقی گفت: 300 هنرمند کشور‌، بزرگ‌ترین مجموعه نقاشی با موضوع عاشورا‌ را‌ در قالب «72 بغض 72 بوم» در تبریز‌ خلق کردند.

عاشورا توسط 300 هنرمند به تصویر کشیده شد
شهرام خدایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: هفتمین همایش نقاشان عاشورایی با عنوان «72 بغض 72 بوم » با حضور 300 هنرمند آذربایجان‌شرقی با موضوع عاشورا و قیام سیدالشهدا (ع) در محل سینما قدس و سینما 29 بهمن تبریز برگزار شد.
وی افزود: در این دوره از برگزاری این همایش هنری مذهبی که هفتمین سال خود را طی می‌کند 300 نفر از هنرمندان استان در سنین مختلف با حضور در این سوگواره هنری مکنونات قلبی خود را بر بوم نقاشی جاری کردند.
خدایی اضافه کرد: هنرمندان استانی با رنگ روغن و آکریلیک در خصوص نهضت عاشورا و قیام اباعبدالله ‌الحسین به صورت گروهی و تک نفره به نقش زنی پرداختند و ماحصل این حضور خلق بیش از 200 تابلوست.
وی افزود: آثار منتخب این سوگواره در مناسبت‌های مختلف در سراسر کشور با برپایی نمایشگاه‌هایی به معرض دید عموم گذاشته می‌شود تا علاقه‌مندان ابراز ارادت هنرمندان به سرور و سالار شهیدان و شهدای کربلا را به تماشا بنشینند.
سرپرست حوزه هنری آذربایجان شرقی همچنین گفت: تلاش می‌شود تا این سوگواره در آینده به صورت منطقه‌ای در تبریز اجرا شود و از حضور هنرمندان دیگر در این سوگواره بهره‌مند شویم.
خدایی اضافه کرد: در این دوره از برگزاری سوگواره 72 بغض 72 بوم حضور خواهران هنرمند پر رنگ‌تر از پیش بود.
وی با بیان اینکه زیبایی‌های نهفته در جوهره حقیقی نهضت عاشورا و پیام آن می‌تواند بن مایه خلق آثار عظیم هنری در رشته‌های مختلفی چون ادبیات، موسیقی، تجسمی، نمایش، تعزیه و ... باشد، اظهار داشت: امروزه یکی از دغدغه‌های اصلی جامعه جهت‌دهی فکری هنرمندان جوان به سوی مفاهیم دینی و مذهبی است که این همایش علاوه بر نقش مهم و تاثیرگذار در اشاعه فرهنگ عاشورا میان هنرمندان بهترین بهانه برای پر کردن خلا تولید با نگاه مفهومی و دینی نیز است.
خدایی افزود: این جشنواره هنر عاشورایی قالب هنری پرارزشی است که تولید آثار مختلف هنری با مضمون ظلم‌ستیزی و عدالت خواهی را در پی دارد.
سرپرست حوزه هنری آذربایجان شرقی با اشاره به جایگاه قیام اباعبدالله الحسین (ع) در فرهنگ مردم ایران اسلامی، قیام عاشورا را از منظر هنر و به ویژه هنرهای تجسمی قابل تأمل و تدبر ارزیابی کرد.‌
وی عمق پیام عاشورا را به اندازه تاریخ بشری دانست و گفت: خلق آثار نقاشی، تصویرسازی و خوشنویسی با محوریت عاشورای حسینی موجب رونق هنرهای تجسمی در گستره اسلام و تشیع می‌شود.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول