اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت تهران:

حمایت از ولایت پاسخ به هل‌من‌ناصر امام حسین است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: وفاداری عاشورایی امروز، وفاداری به فرزند سیدالشهدا (ع) است و حمایت از ولی‌فقیه در حقیقت پاسخ به هل من ناصر امام حسین (ع) است.

حمایت از ولایت پاسخ به هل‌من‌ناصر امام حسین است
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان آیت‌الله سید احمد خاتمی شامگاه دوشنبه در مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) در حسینیه ثارالله کرمان اظهار داشت: یکی از عنصرهای اخلاقی نهضت سالار شهیدان وفاداری است که به عنوان یک ارزش والای اخلاقی و انسانی مطرح است.
وی ادامه داد: عناصر سخاوت، شجاعت، حسن خلق، صداقت، غیرت و وفاداری از ارزش‌های انسانی و مورد تاکید اسلام است.
خاتمی افزود: امام حسین (ع) در شب دهم محرم در سخنرانی خود، یارانش را به وفاداری ستود و فرمود «اصحابی باوفاتر از شما ندیدم».
وی با بیان اینکه پیام وفاداری یکی از عناصر اخلاقی برای امروز ماست، افزود: وفاداری در برابر یک قرارداد ایجاد می‌شود و آن قراردادی که یاران امام حسین (ع) با خدای خود داشتند، شامل حال ما هم هست و از قرآن استفاده می‌شود که همه انسان‌ها دو قرار با خدای خود دارند.
خاتمی بیان کرد: از آیه 60 و 61 سوره یاسین برداشت می‌شود که خداوند از فطرت انسان‌ها قراری گرفته است که در دنیا پیرو خداوند و دشمن شیطان باشند و از آیه 15 سوره احزاب برداشت می‌شود که قرار بسته‌ایم در دنیا با خدا، با علم دین، ولایت و حجت الهی باشیم و یاران امام حسین (ع) به هر دوی این قراردادها به زیباترین شکل عمل کردند.
وی تصریح کرد: دلیل اینکه امام حسین (ع) در شب عاشورا یک شب را مهلت می‌گیرد در ظاهر نماز و مناجات با خدا بود، اما شاید امام حسین (ع) می‌خواست به حر زمان بدهد تا به بلوغ معنوی برسد و از جمع یاران امام حسین (ع) عقب نماند.
خاتمی بیان داشت: در جمهوری اسلامی ایران بندگی خدا در سطح کلان به نمایش در آمده است و نفس تشکیل جامعه‌ای اسلامی یعنی نظامی که بنده خدا، سر در فرمان خدا، قانون اساسی خدایی و حاکم الهی داشته باشد و مردم ما 32 سال پیش این قرارداد را با خدا امضا کردند و امروز هر جا اسلام ناب محمدی (ص) و بیداری است به همراه نام جمهوری اسلامی ایران آورده می‌شود.
وی با اشاره به نهادینه شدن نظام عبودیت در کشور تصریح کرد: رسالت امروز ما تداوم آن خط و صراط مستقیمی است که 32 سال پیش شهیدان عزیز ما این راه را برای ما و نسل‌های بعدی تدارک دیدند، وفاداری کربلایی و عاشورایی امروز، وفاداری به نظام مقدس اسلامی است.
خاتمی بیان کرد: وفاداری به نظام آن است که مردم هر جا نظام به یاری نیاز دارد به صحنه می‌آیند و وارد می‌شوند و این مردم نیاز به تشویق برای یاری نظام ندارند.
وی عنوان کرد: تا محرم سال آینده دو همایش بزرگ مردمی برگزار می‌شود که یکی راهپیمایی روز 22 بهمن و دیگری انتخابات مجلس است که دشمنان ما برای آن طرح‌ریزی کرده‌اند و امید بسته‌اند که این انتخابات در فضای سردی برگزار شود.
امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: اما مردم ما حضور در پای صندوق‌های رای را تقویت نظام می‌دانند و به لطف خدا همانند گذشته این انتخابات را باشکوه‌تر از گذشته برگزار می‌کنند تا وفاداری به سیدالشهداء (ع) را در قالب وفاداری به نظام اسلامی به ظهور برسانند.
نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به موضوع وفاداری به ولایت در واقعه کربلا تصریح کرد: نگاه فقه اسلامی به مسئله رهبری، نگاه یک رهبری سیاسی صرف نیست، نگاه جانشینی امام عصر (عج) است.
وی گفت: ما ولی‌فقیه را نایب امام زمان (عج) می‌دانیم در فتنه 88 عده‌ای به دنبال شکستن همین قداست بودند که به یاری خداوند، خودشان شکسته شدند و در روز 9 دی سال 88 مردم با خلق یک حماسه عاشورایی جواب فتنه‌گران را دادند.
خاتمی افزود: وفاداری عاشورایی امروز، وفاداری به فرزند سیدالشهدا (ع) است و حمایت از ولی‌فقیه در حقیقت پاسخ به هل من ناصر امام حسین (ع) است.
وی عنوان کرد: عنصر اخلاقی دیگری که در نهضت عاشورایی امام حسین (ع) به درستی قابل دیدن است، عنصر عفاف و پاکی است.
خاتمی بیان داشت: عفاف ابعاد گسترده‌ای دارد که عبارتند از پاکی لقمه، پاک پوششی، پاک دامنی، عفت کلام و ... که یکی از برجسته‌ترین  ابعاد عفاف، حجاب است، یعنی پوشش کافی که زن مسلمان در برابر مرد نامحرم باید داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه دشمن حجاب و عفاف اسلامی را نشانه گرفته است، خاطرنشان کرد: یک نویسنده اسلام‌ستیز فرانسوی در زمان بوش نوشت، همان نقشی را که ریختن بمب بر سر ایرانی‌ها ایفا می‌کند، می‌توان با رواج دامن‌های کوتاه ایجاد کرد.
خاتمی افزود: اسلام بر سر احکام با کسی شوخی ندارد، اما در گذشته برخی موضوع حجاب را شوخی گرفته و گفتند «مگر چهار تار موی یک زن بیرون باشد، چه می‌شود» و برخی هم امروز همین سهل‌انگاری را تکرار کردند و نتیجه آن همین افتضاحی است که جامعه را فرا گرفته است.
وی با اشاره به تخریب جایگاه حجاب برتر و چادر مشکی گفت: چادر مشکی حجاب ملی و سنتی بانوان مسلمان ایرانی است و همه مراجع و از جمله مقام معظم رهبری به این موضوع تصریح دارند.
خاتمی با بیان اجتماعی بودن مسئله حجاب بیان کرد: مسئله حجاب امر شخصی نیست و نادیده گرفتن آن به امنیت و آرامش جامعه ضربه می‌زند و بنیان خانواده به عنوان ستون فقرات جامعه را سست می‌کند.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول