اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور صدها عزادار و شیفتگان به اباعبدالله الحسین (ع) صورت گرفت؛

اجتماع بزرگ عزاداران حسینی بهبهان در ظهر تاسوعا

خبرگزاری فارس: اجتماع بزرگ عزاداران حسینی بهبهان در ظهر تاسوعا با حضور صدها عزادار مرد و زن در صحن مطهر امامزاده حیدر (ع) این شهرستان برگزار شد.

اجتماع بزرگ عزاداران حسینی بهبهان در ظهر تاسوعا
به گزارش خبرگزاری فارس از بهبهان نخستین اجتماع بزرگ عزاداران حسینی بهبهان ظهر امروز و با حضور صدها تن از عزاداران در صحن مطهر امامزاده حیدر (ع) این شهرستان برگزار شد.
در جمع عزاداران، مرد و زن، پیر و جوان و از همه اقشار جامعه حضور داشته و به عزاداری و سوگواری در تاسوعای حسینی پرداختند.
در این مراسم که جمع زیادی از عزاداران هیئت‎های مختلف بهبهان حضور داشتند، پس از تلاوت آیاتی چند از کلام‎‌الله مجید، زیارتنامه حضرت عباس(ع) قرائت شد.
پس از آن حجت‎الاسلام سید‎محسن قنبریان در خصوص اهمیت وقف، زندگانی حضرت ابوالفضل(ع)، امام حسین(ع) و واقعه عاشورا برای حاضران  سخنرانی کرد.
وی با تاکید بر انجام عمل وقف، بهترین آنها را وقف خود انسان دانست و اظهار کرد: انسان باید با تمام دل و جان، خود را برای اهل بیت(ع) وقف کرده و در راه آنها گام بردارد.
قنبریان خاطرنشان کرد: البته این گفته این نیست که انسان به زندگی شخصی و خانواده خود اهمیتی ندهد بلکه باید ضمن توجه و عنایت به خانواده خود، در امور مرتبط با اهل بیت(ع) گام برداشته و شرکت کند.
پس از این سخنرانی، مداحانی از هیئت‎های مختلف به مداحی و نوحه سرایی پرداخته و عزادارن نیز به عزاداری پرداختند.
در پایان مراسم نیز که مقارن با اذان ظهر به افق بهبهان بود، نماز جماعت ظهر تاسوعا در صحن مطهر امامزاده حیدر(ع) اقامه شد.

* برنامه عزاداری دسته‌های عزای بهبهان اعلام شد
 برنامه حرکت و عزاداری دسته‎های عزای بهبهان در شب عاشورای حسینی با اعمال تغییراتی جدی نسبت به سال‌های گذشته اعلام شد.
به گزارش خبرگزاری فارس از بهبهان، در سال‌های گذشته برنامه حرکت دسته‎های عزای بهبهان در شب عاشورای حسینی به این صورت بود که همه دسته‎ها از محل‎های خود به سمت یکی از امامزاده‌های شهرستان رفته و در آن محل به عزاداری می‎پرداختند.
پس از اتمام عزاداری در امامزاده نخست، دسته به سوی امامزاده‎ای دیگر حرکت کرده و در آن محل نیز مجددا به عزاداری می‎پرداخت.
این مراسم به گونه‎ای بود که از ساعات اولیه پس از نماز مغرب و عشا آغاز و تا سحرگاه روز عاشورا ادامه داشت، آنچنان که گاهی اوقات برخی از دسته‎ها نماز جماعت صبح عاشورا نیز برگزار می‎کردند.
اما این موضوع از سال گذشته مورد توجه برخی از مسئولان قرار گرفته و با توجه به مشکلاتی که در این میان پیش می‎آمد تصمیم گرفتند برنامه حرکت دسته‎های عزا در بهبهان را تغییر دهند.
مشکلات امنیتی، زمانی، اخلاقی و حتی دینی از جمله مواردی بود که هر کدام از مسئولان مربوطه بر روی آن دست می‎گذاشتند.
یکی از این مشکلات که مورد توجه امام جمعه سابق و فعلی بهبهان نیز قرار گرفت، موضوع مستحب بودن عزاداری برای امام حسین(ع) و واجب بودن نماز صبح بود، زیرا عزادارانی که تا پاسی از شب و حتی سحر به عزاداری در خیابان‎ها و امامزاده‎ها می‌پرداختند برای نماز صبح خود بیدار نشده و نماز آنها قضا می‎شد.
این موضوع مخالفت شدید امام جمعه بهبهان را به همراه داشته و خواستار تغییر در این برنامه‎های عزاداری شدند.
حال از سال گذشته تاکنون به ویژه امسال، برنامه‎ریزی‎های صورت گرفته برای حرکت دسته‎های عزا به این صورت خواهد بود که دسته‎ها تنها به یک امامزاده رفته و بخشی از آنها به امامزاده حیدر(ع) و بخش دیگری به امامزاده شاه‎میرعالی حسین(ع) مراجعه خواهند کرد.
این مراسم به گفته مسئولان تنها تا یک الی دو ساعت پس از نیمه شب ادامه خواهد داشت و بسیار سریع‌تر از قبل به پایان خواهد رسید.
برنامه حرکت دسته‎ها در جلسه‌ای جداگانه با مسئولان هیئت‎ها، به آنها اعلام شده ‎است.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول