اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

4 نفر در تبریز قربانی قاتل نامریی شدند

خبرگزاری فارس: چهار نفر در تبریز بر اثر مسمومیت منواکسید کربن و گاز گرفتگی جان خود را از دست دادند.

4 نفر در تبریز قربانی قاتل نامریی شدند
مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز گفت: امروز ساعت 7.43 دقیقه صبح در پی گزارش‌های دریافتی مبنی بر جان باختن اعضای یک خانواده بر اثر استنشاق گاز منواکسید کربن آمبولانس‌های مرکز فوریت‌های پزشکی تبریز به محل حادثه اعزام شده و با جسد چهار نفر در خانه مواجه شدند.
حبیب حسینقلی‌زاده افزود: پیش از رسیدن مرکز فوریت‌های پزشکی متاسفانه سه زن (30 ساله، 17 ساله و 20 ساله) و پسر بچه سه ساله ساکن این منزل بر اثر استنشاق گاز منواکسید کربن دچار گازگرفتگی شده  و جان خود را از دست داده بودند.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه جسد یکی از خانم‌های ساکن این خانه در حمام پیدا شد احتمال نشست گاز از آبگرمکن بوده است.
وی همچنین افزود: این حادثه به احتمال زیاد دیشب اتفاق افتاده و همسایه‌ها صبح متوجه شده و به مرکز فوریت‌های پزشکی خبر دادند.
مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی با اشاره به افزایش آمار گازگرفتگی در روزهای اخیر اظهار کرد: در فصل سرما به دلیل بستن تمام منافذ موجود در منزل و کاهش غلظت اکسیژن، افزایش غلظت مونواکسید کربن ناشی از سوختن وسایل گازسوز موجب مسمومیت و جان باختن تعداد زیادی از هموطنانمان می‌شود.
حسینقلی‌زاده با اشاره به آغاز فصل سرما و استفاده برخی از هموطنان از بخاری‌‌ها و وسایل گرمایشی غیراستاندارد تصریح کرد: متاسفانه شاهد رشد آمارهای مربوط به مسمومیت با گاز منواکسید کربن در جامعه هستیم.
وی برای پیشگیری از گازگرفتگی با منواکسیدکربن به مردم توصیه کرد از خوب کار کردن آبگرمکن و بخاری‌‌های گازی مطمئن شوند.
مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی همچنین با تاکید بر اینکه مردم باید ضمن استفاده از وسایل گرمایشی استاندارد، در مکان‌هایی که از سیستم‌‌های گرمایشی مانند شومینه و بخاری استفاده می‌شود، درز در و پنجره را به طور کامل نبندند، گفت: باید هر سه ساعت یک بار در این مکان‌‌ها یکی از پنجره‌‌ها را به مدت پنج دقیقه باز گذاشت تا هوای تازه وارد اتاق شود و از قرار دادن آبگرمکن در فضای بسته جلوگیری شود.
مدیر روابط عمومی مرکز فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی از مردم خواست در صورت مسمومیت با گاز منوکسیدکربن و احساس سرگیجه و سردرد فوراً خود را با یک پتو یا پوشش دیگر پوشانده و پنجره‌ها را باز کنند.
‌وی گفت: اگر پوشش کامل صورت نگیرد فرد دچار لرز شده و این حالت مصرف اکسیژن بدن را بالا برده و مسمومیت فرد تشدید می‌شود.
مسئول روابط عمومی مرکز فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی، همچنین با بیان اینکه عمده موارد مرگ ناشی از مسمومیت با گاز منواکسید کربن به دنبال سرد شدن هوا ناشی از به‌ کارگیری غلط وسائل گرمایشی در اماکنی همچون حمام و مکان‌های سرپوشیده و فاقد تهویه مناسب است، به شهروندان توصیه کرد در هنگام نصب و استفاده از وسایل گرمازا به نکات ایمنی در خصوص سالم بودن و استفاده صحیح از وسائل گرمایشی و مسیر خروجی گاز منواکسید کربن توجه کنند.
حسینقلی‌زاده از شهروندان خواست هنگام استفاده از بخاری‌های گازسوز در فصول سرد سال اقدامات ایمنی را جدی گرفته و نسبت به عدم نشت گاز و محکم بودن لوله‌های بخاری اطمینان حاصل کنند. 
 مسئول روابط عمومی مرکز فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی از رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما نیز خواست نسبت به آگاه‌سازی مردم نسبت به این امر توجه زیادی داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: متاسفانه آمار مسمومیت بر اثر منواکسید کربن با وجود گذشت دو ماه از فصل سرما نسبت به سال گذشته بسیار بالاست.
انتهای پیام/ک10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول