اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از دی ‌ماه امسال صورت می‌گیرد؛

اجرای قوانین جدید راهنمایی و رانندگی در زنجان

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان گفت: از دی ماه سال‌ جاری قوانین جدید راهنمایی و رانندگی در استان زنجان به اجرا گذاشته می‌شود.

اجرای قوانین جدید راهنمایی و رانندگی در زنجان
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان یحیی شرفی ظهر امروز در مراسم اعزام ماشین‌آلات راه و ترابری استان زنجان با بیان اینکه در سال گذشته در کشور میزان فوتی‌ها در تصادفات رانندگی یک هزار و 900 نفر کاهش یافته است، اظهار داشت: رعایت مقررات و اعمال قوانین راهنمایی و رانندگی در جاده‌ها موجب شده تا تلفات انسانی حوادث رانندگی کاهش یابد و این میزان کاهش در تعداد کشته‌ها در سال 89 در طول سال‌های اخیر بی‌سابقه بوده است.
وی با بیان اینکه با هم‌پوشانی نیروهای امدادی جاده‌ای و نیروی انتظامی حوادث جاده‌ای کاهش می‌یابد، خاطرنشان کرد: در استان زنجان نیز در سال گذشته کشته‌ها 34 نفر نسبت به سال‌های گذشته کاهش داشته است.
فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه خاصیت بازدارندگی و ایجاد فرهنگ مناسب رانندگی در بین مردم، کاهش تصادفات در خارج و داخل شهرها و روستاها و افزایش روحیه مردم در هنگام رانندگی از اهداف و آثار اجرای قانون جدید راهنمایی و رانندگی است، تصریح کرد: دستگاه‌ها و سیستم‌های نظارتی نیز دقت کنند تا بعد از اجرای قانون راهنمایی و رانندگی جدید این قانون به نحو احسن اجرا شده و تخلف و فساد از سوی برخی افراد فرصت‌طلب پیش نیاید.
وی با اشاره به اینکه ارائه آموزش‌های لازم برای مردم برای اینکه قانون راهنمایی و رانندگی به خوبی اجرا شود از ضرورت‌ها است، یادآور شد: اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌های مختلف از جمله صدا و سیما و استفاده از بنر در خیابان‌ها می‌تواند در امر آموزش مردم تاثیرگذار باشد.
شرفی با اشاره به اینکه برای کاهش حوادث رانندگی و تلفات رانندگی نیروی انتظامی با همکاری راه و ترابری استان زنجان، اداره حمل و نقل، هلال احمر و مدیریت بحران استان اقدام به اجرای طرح ویژه زمستانی در جاده‌ها کرده است، خاطر نشان کرد: این طرح نقش مهمی در بازدارندگی میزان حوادث رانندگی و تلفات جاده‌ای دارد.
فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه در این طرح 280 تیم از نیروهای انتظامی، امداد خودرو و راه و ترابری استان زنجان اقدام به امداد‌رسانی در جاده‌ها می‌کنند، یادآور شد: با حضور نیروهای امدادی در جاده‌ها اگر تصادفی نیز رخ دهد افراد حادثه‌ دیده خیلی سریع به مراکز درمانی منتقل می‌شود.
وی با بیان اینکه رعایت قوانین رانندگی و راهنمایی عوامل متعدد دیگری وجود دارند که در کاهش تصادفات رانندگی نقش بسیار مهمی دارند، افزود: آموزش‌های ریشه‌ای و اخلاق در رانندگی در بسیاری از مواقع با تعهدی که در راننده وجود دارد موجب جلوگیری از حوادث رانندگی می‌شود.
انتهای پیام/‌ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول