اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست با مدیران آب منطقه ای خراسان شمالی مطرح شد؛

تاکید استاندار خراسان شمالی بر استفاده بهینه از منابع آب و خاک

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان شمالی با اشاره به وجود منابع خوب آب و خاک حاصلخیز در این استان بر استفاده بهینه از این منابع تاکید کرد.

تاکید استاندار خراسان شمالی بر استفاده بهینه از منابع آب و خاک
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، ابوطالب شفقت در نشست با مدیرعامل و کارشناسان شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی اظهار کرد: این استان خاک بسیار مستعد و حاصلخیزی دارد و نباید یک وجب از خاک استان بدون استفاده بماند.
وی افزود: تأمین آب مورد نیاز زمین‌های کشاورزی استان به ویژه در دشت‌های شیروان، بجنورد، مانه و سملقان، شوقان تا چمن بید، سنخواست و صفی‌آباد به مطالعه دقیق و کاربردی نیاز دارد که باید شرکت آب منطقه‌ای با همکاری جهاد کشاورزی اقدام لازم در این زمینه را انجام دهند.
شفقت با اشاره به مصرف نادرست آب در بخش کشاورزی، بهبود روش‌های آبیاری و اجرای روش‌های بهینه آبیاری را نیز در استان یک ضرورت خواند.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی هم در این نشست گفت: برای مهار آب‌های سطحی استان خراسان شمالی تاکنون در برنامه‌های دوم و سوم توسعه کشور، پنج سد ساخته شده که توسط آن‌ها سالانه حدود 165 میلیون مترمکعب معادل 10 درصد آب‌های سطحی استان تنظیم می‌شود.
علیرضا عامری اظهار کرد: این شرکت برای افزایش توان تنظیم آب‌های سطحی استان طرح‌های جدیدی را نیز در دست اجرا و مطالعه دارد.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول