اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کردستان خبرداد:

اختصاص 25 میلیارد تومان برای جاده، راه و آب به کردستان

خبرگزاری فارس: استاندار کردستان از اختصاص 25 میلیارد تومان در ارتباط با ماده 180 برای هزینه کردن در زمینه‌های جاده، راه و آب آشامیدنی استان خبرداد.

اختصاص 25 میلیارد تومان برای جاده، راه و آب به کردستان
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، علیرضا شهبازی شنبه‌شب در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که در سالن دولت استانداری استان برگزار شد، اظهارداشت: در مسائل سرمایه‌ای، عمرانی، جاری و هزینه‌ای برای بهبود وضعیت و شرایط کنونی باید اقدامات اساسی در استان انجام شود.
وی ادامه داد: یکی از دغدغه‌های ما در ارتباط با حوزه‌های علمیه است که باید به صورت متمرکز عمل شود هر چند که مبادله موافقت نامه با امضای استاندار صورت می‌گیرد.
استاندار کردستان با بیان اینکه یکی از الزامات اختصاص اعتبارات فرهنگی بخش حوزه‌های علمیه است، عنوان کرد: بارها خواستار دقت بیشتر نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با حوزه‌های علمیه شدیم ولی متاسفانه توجه‌ای به این موضوع نکردند.
شهبازی گفت: امیدوارم در رابطه با ارتقای شاخص‌های فرهنگی در استان خوب عمل شود و شرایط را نسبت به سال گذشته بهبود ببخشیم.
وی عنوان کرد: در کارهای زیربنایی و اساسی به ویژه در ارتباط با طرح‌های نیمه کاره در زمینه‌های فرهنگی طوری هزینه کنیم که ماندگار باشد.
استاندار کردستان به ماده 180 قانون بودجه امسال اشاره کرد و افزود: در ارتباط با این ماده و با تلاش و پیگیرهای انجام شده 25 میلیارد تومان برای هزینه در زمینه‌های جاده، راه و آب آشامیدنی به استان اختصاص داده شده است.
شهبازی با اعلام اینکه تاکنون  75 درصد از اعتبار مذکور را به استان اعطا کرده‌اند، گفت: باید با برنامه‌ریزی به‌موقع و صحیح این اعتبارات امسال هزینه شود تا با پایان سال مالی مواجه نشده‌ایم.

*اختصاص 18 میلیارد تومان در بحث خشکسالی به کردستان
استاندار کردستان خاطرنشان کرد: در ارتباط با خشکسالی نیز 18 میلیارد تومان به استان اختصاص پیدا کرده است که باید در این جهت هم به خوبی عمل کرده و برای رفع مشکلات و موانع بحث آبرسانی روستاها هزینه و برنامه‌ریزی شود.
 وی یکی از موفقیت‌های استان را برادری، وحدت، انسجام و هماهنگی و تعامل بین همه مجموعه‌ها و ارگان‌های استان عنوان کرد و افزود: امیدوارم با هماهنگی و تعامل بین ارگان‌‌ها و سازمان‌های سطح استان حرکت‌های مثمر ثمرتری در استان انجام دهیم.
شهبازی تصریح کرد: امیدواریم در سال آینده با انعکاس مطالب به نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی نقیصه و ضعف‌های موجود را برطرف کنند.
استاندار کردستان با بیان اینکه در راستای اعتبارات عمرانی، هزینه‌های و جاری در استان مشکلی وجود ندارد، اظهارداشت: خیلی از نواقصی که در دستگاه‌های اجرایی وجود دارد را می‌توانیم از اعتبارات کشور و  وزارتخانه تامین کرده و از این بابت مشکلی نخواهیم داشت.
شهبازی در ادامه بر تخصیص اعتبارات فرهنگی به شهرستان‌های استان تاکید کرد و گفت: در ارتباط با اعتبارات فرهنگی شهرستان‌ها را هم لحاظ کنید تا حق آنها ضایع نشود.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول