اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک مقام مسئول خبر داد:

تامین اعتبار مدارس قرآنی در آینده نزدیک

خبرگزاری فارس: یک مقام مسئول از تامین اعتبار مدارس قرآنی و پرداخت حق‌الزحمه معلمان این مدارس در آینده نزدیک خبر داد.

تامین اعتبار مدارس قرآنی در آینده نزدیک
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، قربان قنبری در همایش بزرگ گشایش طرح ملی حفظ قرآن کریم،‌ طرح نور، اظهار کرد: در پی اجرای فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر داشتن 10 میلیون حافظ قرآن کریم در کشور و پس از اینکه در منشور توسعه فرهنگ، مسئولیت آموزش و تربیت قرآن کریم بر عهده آموزش و پرورش نهاده شد، وزارت آموزش و پرورش در این راستا اقدام به برپایی مدارس قرآنی و اجرای طرح ملی حفظ قرآن کریم کرده است.
مدیر گروه گسترش فرهنگ نماز، قرآن و عترت معاونت پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش استان کرمانشاه ادامه داد: طرح ملی حفظ قرآن کریم که با عنوان طرح نور ابلاغ شده است، 17 آبا‌ن‌‌ماه سال‌ جاری از طریق ویدئو کنفرانس توسط وزیر آموزش و پرورش به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ شد و از ابتدای آذرماه این طرح باید اجرایی می‌شد.
وی پس از بیان احادیث مختلف از ائمه اطهار(ع) و نبی مکرم اسلام(ص) درباره اهمیت حفظ قرآن، تصریح کرد: این طرح با هدف ایجاد شرایط مناسب برای ترویج حفظ قرآن کریم، ایجاد رغبت و رقابت سالم و سازنده و ایجاد توانایی تدبر در آیات شریفه قرآن کریم در دانش‌آموزان برگزار می‌شود.
قنبری به جوایز این طرح اشاره کرد و گفت: حافظان کل قرآن کریم مبلغ 3 میلیون تومان جایزه و یک سهمیه حج عمره دریافت می‌کنند.
مدیر گروه گسترش فرهنگ نماز، قرآن و عترت معاونت پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: استعدادیابی، شناسایی و سازماندهی حداقل 16 درصد از دانش‌‌آموزان و 4 درصد از فرهنگیان استان کرمانشاه، حفظ حداقل نیم جزء و حداکثر کل قرآن کریم از دیگر اهداف اجرای طرح نور است.
وی بیان کرد: اجرای این طرح در تمام مدارس وابسته به آموزش و پرورش قابل اجراست.
قنبری افزود: در باب تامین اعتبار مدارس قرآنی خبرهای خوبی در راه است و در آینده نزدیک تامین اعتبار خواهند شد؛ معلمان مدارس قرآنی هم حق‌الزحمه خود را در قالب اضافه کار و حق‌التدریس دریافت می‌کنند.
شایان ذکر است، همایش بزرگ طرح ملی حفظ قرآن کریم با عنوان طرح نور،‌ پیش از ظهر امروز با حضور مسئولان آموزش و پرورش استان کرمانشاه و صدها نفر از فرهنگیان و دانش‌آموزان در تالار شهید بهشتی کرمانشاه گشایش یافت.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول