اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد استان کرمانشاه:

قرآن، عاشورا و امر به معروف سه زنجیره متصل هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: قرآن، عاشورا و امر به معروف سه زنجیره متصل هستند.

قرآن، عاشورا و امر به معروف سه زنجیره متصل هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، حجت‌السلام محمد آفتابی ظهر امروز در همایش قرآن، عاشورا و امر به معروف و نهی از منکر که با هدف تجلیل از برگزیدگان مسابقه احسن الحدیث توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان و موسسه قرآنی نداءالثقلین در تالار بعثت کرمانشاه برگزار شد، مصادف شدن مراسم تجلیل از برگزیدگان مسابقه احسن الحدیث با ایام محرم را به فال نیک گرفت و با اشاره به اینکه مفسران واقعی قرآن اهل بیت هستند، اظهار کرد: تفسیرهای موجود در دست شیعیان در واقع تشریح کلام اهل بیت بوده و به حقیقت می‌توان گفت که عاشورا تفسیر قرآن است.
وی به هم آمیختگی خیر و شر را از نتایج ترک امر به معروف عنوان کرد و افزود: در صورت ترک شدن امر به معروف علی الخصوص به شیوه لسانی شاهد درهم تنیدگی خیر و شر خواهیم بود که این امر از معضلاتی است که دامنگیر جامعه بشریت است. 
آفتابی با اشاره به اینکه امر به منکر، نهی از معروف، امساک و بخل و خروج از فرمان خدا، پنج ویژگی از ویژگی‌های منافقین است، ادامه داد: قوام دین، امن شدن راه‌ها، حلال شدن رزق و روزی و ... از نتایج امر به معروف بوده که باعث طی کردن مسیر به روش صحیح است. 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه قرآن، عاشورا و امر به معروف سه زنجیره متصل به هم هستند، ادامه داد: قیام و ورود امام حسین (ع) به میدان جنگ با علم بر شهادت خود و یارانش به علت در خطر افتادن دین مقدس اسلام و در جهت حرکت براساس اصلی قرآنی بوده است.
مسئول کانون ندالثقلین در این مراسم با یادآوری اینکه محرم و صفر شوکی قلبی برای شیعیان و احیاء شدن دین است، در خصوص برگزاری مسابقه احسن الحدیث که در سال گذشته به صورت غیرحضوری برگزار شد، گفت: در اسفندماه گذشته حدود سه‌هزار لوح فشرده سخنرانی استاد انصاری در سطح استان پخش شد که این رقم بسیار بی‌سابقه برای متولیان این مسابقه بود. 
اکرم حبیبی از اهدای فیش کربلا و عتبات عالیات به عنوان جوایز ارزنده این مسابقه با سهمیه پنج نفر خبر داد و تصریح کرد: مرحله دوم این مسابقات به صورت حضوری در اردیبهشت‌ماه سال جاری برگزار شد و برندگان نهایی آن در سایت احسن الحدیث منعکس شد.
در پایان این مراسم به قید قرعه بنا بر درخواست مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه به هر 13 برنده برگزیده مسابقه  احسن الحدیث و تفسیر سوره مبارکه یس و به تعدادی ازدست اندرکاران فیش کربلا و جوایزی ارزنده اهدا شد.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول