اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت امنای صندوق توسعه ملی اعلام کرد:

بهره‌مندی 152 طرح شاخص از تسهیلات صندوق توسعه

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت امنای صندوق توسعه ملی کشور از بهره‌مندی 152 طرح شاخص صنعت و معدن از تسهیلات اعطایی این صندوق خبر داد.

بهره‌مندی 152 طرح شاخص از تسهیلات صندوق توسعه
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه رحیم قربانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این تسهیلات از محل اعتبارات ارزی صندوق و از طریق عاملیت بانک توسعه صنعت و معدن کشور پرداخت می‌شود.
وی افزود: برای این طرح‌ها 2.5 میلیارد دلار اختصاص داده شده و کل مبلغ یاد شده از طریق بانک مرکزی در اختیار بانک صنعت و معدن قرار گرفته است.
به گفته وی بخش صنعت و معدن نخستین بخش از استفاده کنندگان از تسهیلات صندوق توسعه ملی بوده است.
قربانی در زمینه میزان موجودی این صندوق نیز گفت: در حال حاضر بیش از 26 میلیارد دلار در صندوق توسعه ملی وجود دارد و پیش بینی می‌شود این رقم تا پایان سال بر 30 میلیارد دلار افزایش یابد.
این مسئول ادامه داد: هیچ بخش اقتصادی در کشور از منابع تسهیلاتی صندوق توسعه ملی محروم نیست اما در عین حال اولویت‌هایی وجود دارد تا روند توسعه سرمایه‌گذاری در کشور در حوزه‌های مربوط به کاهش انرژی مصرفی واحدهای تولیدی به همراه حل مشکل اشتغال به عنوان دو مولفه تاثیرگذار بر اقتصاد کشور بیش از گذشته تسریع یابد.
وی تصریح کرد: این صندوق فرا قوه‌ای بوده و بنابراین نوع تسهیلات اعطایی آن منجر به توسعه بخش‌های غیردولتی و شکوفایی اقتصاد کشور می‌شود که از طریق توسعه سرمایه‌گذاری در بخش تولید امکان می‌یابد و از این رو شرکت‌هایی که بیش از 20 درصد سهامشان مربوط به دولت باشد واجد شرایط استفاده از تسهیلات صندوق قرار نمی‌گیرند.
به گفته قربانی 10 درصد از تسهیلات صندوق توسعه ملی کشور به بخش کشاورزی اختصاص یافته است که به صورت ریالی نیز قابل پرداخت است و مابقی تسهیلات فقط به‌صورت ارزی در اختیار طرح‌های توسعه اقتصادی کشور قرار می‌گیرد.
بر اساس اعلام رئیس هیئت امنای صندوق توسعه ملی کشور تاکنون بخش کشاورزی کشور 1.3 میلیارد دلار از طریق بانک کشاورزی جذب تسهیلات کرده و 700 میلیون دلار نیز در اختیار صندوق حمایت از کشاورزی کشور قرار داده شده است.
وی خاطرنشان کرد: 2 میلیارد دلار از اعتبارات صندوق توسعه ملی کشور نیز در بخش صادرات خدمات فنی و مهندسی در اختیار شرکت‌ها و طرح های واجد شرایط قرار می‌گیرد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول