اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آمل:

بصیرت امام حسین(ع) اسلام را بیمه کرد

خبرگزاری فارس: امام جمعه آمل گفت: بصیرت و آگاهی امام حسین(ع) موجب بیمه شدن اسلام شد.

بصیرت امام حسین(ع) اسلام را بیمه کرد
به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، حجت‌الاسلام محمدعلی رحمانی آملی ظهر امروز در مراسم عزاداری کارکنان شهرداری، شورای اسلامی شهر و سازمان‌های تابعه با اشاره به ایام محرم و مراسم سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) گفت: اهمیت مراسم سوگواری امام حسین(ع) در ماه محرم بر کسی پوشیده نیست و لازم است که این مراسم‌ها به شایستگی و در شأن امام حسین‌(ع) برگزار شود.
وی با بیان اینکه شرکت در عزاداری امام حسین (ع) و برگزاری این مراسم‌ها به بخش مهمی از فرهنگ مردم تبدیل شده، یادآور شد: موضوع مهمی در این مراسم شناخت جایگاه امام حسین (ع) و آشنایی با اهداف ایشان است.
رحمانی با اشاره به اینکه حادثه عاشورا و حماسه جاودانه امام حسین(ع) به‌واسطه بی‌بصیرتی مردم آن دوران شکل گرفت، ابراز داشت: بصیرت و آگاهی امام حسین (ع) موجب شد اسلام بیمه شود.
وی افزود: اگر این اقدام امام حسین (ع) و حرکت کربلا نبود اسلام در طول تاریخ و قرون پس از پیامبر دچار تحریف می‌شد.
امام جمعه آمل با تاکید بر اینکه افتخار شیعه در طول تاریخ این بوده که همواره به برترین بنده‌های روی زمین متوسل شده، گفت: امام حسین(ع)  مصداق لبیک عینی پروردگار متعال است و ما با تمام وجود به خاندان عصمت و طهارت عشق می‌ورزیم و خداوند را شاکریم که در مسیر اهل بیت قرار گرفتیم.
رحمانی تاکید کرد: اگر آن روز عزیزان در روز عاشورا جانفشانی کردند ما هم باید سعی و تلاش کنیم، ما هم به دین مبین اسلام بدهکاریم و آنچه که در توان  داریم باید به مردم خدمت کنیم.
وی به مدیران توصیه کرد مردم از ما توقع و انتظاراتی دارند، نکند خدای ناکرده دنیا فریبمان دهد و دنیا را به آخرت ترجیح دهیم.
امام جمعه آمل با اشاره به اینکه هدف یزید براندازی دین خدا و هدف امام حسین (ع) ماندگاری دین خدا بود خطاب به مدیران متذکر شد: امروز شما باید منش و رفتار حسین بن علی (ع) را سرلوحه کارتان قرار دهید و جزء خادمان و یاران امام حسین (ع) باشید.
این مسئول اذعان داشت: اجری که مدیران در راه وفاق و همدلی برای خدمت‌رسانی به‌ مردم انجام می‌دهند در زمره باقیات و صالحات خواهد بود.
پس از این مراسم، افراد شرکت‌کننده مراسم دسته‌روی و عزاداری برای سید و سالار شهیدان را برگزار کردند.
انتهای ‌پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول