اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی استان اصفهان:

1.5میلیون اصفهانی مستقیماً با اعتیاد درگیرند

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: در استان اصفهان روزانه به طور متوسط 45 هزار گرم مواد مخدر مصرف و به طور میانگین یک میلیون و 600 هزار نفر مستقیما درگیر مسئله اعتیاد هستند.

1.5میلیون اصفهانی مستقیماً با اعتیاد درگیرند
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حسن کرمی ظهر امروز در مجمع بزرگ مبلغان حوزه علمیه اصفهان با اشاره به اینکه اگر همیشه وسایل جدیدی که به زندگی ما وارد شده است فرهنگ‌سازی نشود، خطرهای جبران‌ناپذیری وارد می‌کند، اظهار داشت: این در معرض خطر بودن، سرمایه هنگفتی را به ما متحمل می‌کند.
وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در مورد فرآیند جنگ نرم به تشریح وضعیت جغرافیایی کشور پرداخت و افزود: شرایط جغرافیایی کشور و ویژگی‌های منطقه ایران به ویژه پس از پیروزی انقلاب، تمامی شرایط و نگرش‌های سیاسی و فرهنگ را به کل تغییر داد به نحوی که ما کانون توجه کشورهای استکبار منطقه و مخالف اسلام و نیز عرصه بین‌المللی هستیم.
وی با بیان اینکه ما با کشور افغانستان که بزرگ‌ترین تولیدکننده مواد مخدر است، تصریح کرد: سالانه 10 هزار تن تریاک در این کشور تولید می‌شود و این در حالی است که پیش از ورود آمریکایی‌ها به این کشور این تولید 2هزار تن بوده که اکنون این رقم به 10هزار تن رسیده است.
کرمی با اشاره به اینکه ایران یکی از مسیر ورود به کشورهای اروپایی و آسیایی ایران است، ادامه داد: اکنون با وجود وضعیت در منطقه 35 درصد ارتباطات از طریق دریا با ایران کاهش و با سایر کشورهایی آسیایی صورت می‌گیرد.
وی اضافه کرد: کشورهای حاشیه‌ای با حضور آمریکایی‌ها امن نیستند و کشور ایران نزدیک‌ترین و امن‌ترین راه عبوری از خاور دور و کشورهای چین، هندوستان است و قاچاقچیان مواد مخدر بین قلب جهان خلیج فارس و دریای خزر قرار گرفته است و دشمنان قصد دارند از منابع پر از انرژی دست بیابند.
فرمانده انتظامی استان اصفهان بیان داشت: اصفهان نیز به فراخور موقعیت خور چنین وضعیت استراتژیکی را دارد و این هم علیرغم جذب بسیاری از انسان‌ها به استان به لحاظ موقعیت سیاسی، اقتصادی و علمی همین ویژگی خاصی را به استان داده است.
وی به پل ارتباطی شمال جنوب کشور از اصفهان اشاره کرد و گفت: این مرکز مواصلاتی کشور یکی از نگرانی‌های ما است، چرا که از این طریق در استان 200 هزار نفر اتباع خارجه غیرمجاز در استان مشکلاتی برای استان ایجاد کرده است.
کرمی با بیان اینکه قطب گردشگری استان سبب جذب بسیاری از گردشگران شده است، بیان داشت: مجرمان نیز به تناسب این شرایط بسیار فرصت جرم دارند.
وی ادامه داد: به طور کلی جرائم راهنمایی و رانندگی، سرقت، جرائم مالی، جرائم خشن و مفاسد اجتماعی مورد توجه است.
فرمانده انتظامی استان اصفهان ادامه داد: 82هزار و 496 مورد در استان این جرائم اتفاق افتاده است که نسبت به سال گذشته هشت درصد بیشتر اتفاق افتاده است.
وی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به اینکه جرائم خشن سه درصد کاهش یافته است، اظهار داشت: نرخ جرم در کشور 13 درصد از هر یک‌هزار نفر است.
کرمی به جرائم مالی و افزایش 11درصدی آن اشاره کرد و گفت: تصادفات بیشترین جرائم و 16 درصد افزایش نسبت به سال گذشته داشته است.
وی اعتیاد، بی‌بند و باری، افزایش جرم و مصرف مشروبات و عرفان کاذب را از جمله مصادیق و تهدید جنگ نرم در حوزه انتظامی برشمرد.
فرمانده انتظامی استان اصفهان به نزدیک شدن ماه محرم اشاره کرد و گفت: تهدیدات با شیوه‌های جدید، عرفان کاذب و شیطانی را نیز شناخته و نیازسنجی کرده و متناسب با آن مخاطب را شناخته و ما باید اندازه سخنرانی‌ها را متناسب با افراد را به صورت چهره به چهره و نوین استفاده کنیم.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول