اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز دکترینال امنیت بدون مرز:

سریال‌های ماهواره‌ای فضای متعفنی را به وجود آورده‌اند

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز دکترینال امنیت بدون مرز با اشاره به شخصیت‌سازی افراد و به ویژه دختران نوجوان در فضای اینترنتی گفت: فیلم‌ها و سریال‌های ماهواره‌ای و همچنین سریال‌های 90 قسمتی تلویزیون کشور فضای متعفنی را به وجود آورده‌اند.

سریال‌های ماهواره‌ای فضای متعفنی را به وجود آورده‌اند
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حسن عباسی شامگاه شنبه در جمع اعضای اتحادیه‌ انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی استان کرمان بر شناخت دقیق از امام حسین (ع) تاکید کرد و اظهار داشت: ما فقط از روزهای قیام سیدالشهدا (ع) شناخت داریم و از دوره کودکی تا بزرگسالی ایشان اطلاعات دقیقی نداریم و یا نخواسته‌ایم که بدانیم سبک، روش و سیره امام حسین (ع) چگونه بود.
وی افزود: جوانان و نوجوانان امروز از نظر فرهنگی در مقطعی زندگی می‌کنند که در گذشته چنین مرحله‌ای دیده نشده است و قابل پیش‌بینی هم نبود.
عباسی عنوان کرد: وضعیت نامطلوب غذای ذهنی موجب چاقی ذهن افراد شده و وقایع عجیبی در حال روی دادن است که تاکنون راه دقیقی برای این موضوع یافت نشده است.
وی به مقایسه پنج نسل گذشته از سال 1300 تا سال جاری پرداخت و بیان کرد: تشنگی به اطلاعات در نسل نوجوان و جوان امروز دیده می‌شود.
عباسی پرواربندی ذهن انسان را یکی از نشانه‌های ظهور برشمرد و تصریح کرد: تلاش انبیا و ائمه برای افزایش ظرفیت ذهن انسان‌ها بود تا بتوانند حقایق را دریابند.
وی با بیان اینکه برای ظهور باید دوره عقل‌های وسیع فرا رسد، اذعان کرد: در روایتی ذکر شده است که امام زمان (عج) قرآن را در عقل‌های وسیع پیاده می‌کند.
عباسی گفت: زمانی که در ذهن افراد حجم زیادی از اطلاعات وجود داشته باشد، بده و بستان بین اطلاعات صورت می‌گیرد و به جهان موازی می‌رسد.
وی بیان کرد: بازی‌های انیمیشن و سریال‌های تلویزیونی و فیلم‌های سینمایی موجب ایجاد خیال فانتزی در ذهن می‌شود که این امر سبب زندگی غیرواقعی افراد می‌شود به طوریکه انسان در ذهن زندگی می‌کند.
عباسی با اشاره به شخصیت‌سازی افراد و به ویژه دختران نوجوان در فضای اینترنتی خاطرنشان کرد: این شخصیت‌سازی موجب نگرانی غربی‌ها در زمینه از دست رفتن سرمایه‌های انسانی شده است و ما دغدغه بیمار شدن افراد را داریم چراکه خیال‌های فانتزی آمار خودکشی را افزایش می‌دهد.
وی با بیان اینکه فضای سایبری این امکان را به فرد می‌دهد که شخصیت دوست داشتنی خود را طراحی کند، افزود: هرچه‌قدر خود واقعی فرد با شخصیت آرمانی وی فاصله داشته باشد، امکان بیماری بیشتر است.
رئیس مرکز دکترینال امنیت بدون مرز تصریح کرد: شخصیت‌سازی در فضای اینترنتی موجب مشکلی می‌شود که در غرب به آن سکس فانتزی و در فقه شیعی به آن زنای ذهنی می‌گویند و این بیماری در غرب به سن کودکان چهار و پنج ساله رسیده است.
عباسی بیان کرد: تماشای فیلم‌ها و بازی‌های انیمیشنی فاجعه‌ای را به وجود آورده است که افراد زندگی جنسی واقعی ندارند و در ذهن زندگی می‌کنند.
وی افزود: افزایش آمار طلاق و همچنین طلاق‌های عاطفی به علت زنای ذهنی است، زیرا فرد در ذهن شریک جنسی دیگری دارد.
عباسی خاطرنشان کرد: قرآن به زنان و مردان توصیه کرده است که لباس شهرت به تن نکنند و چشم خود را در برابر گناهان ببندند که این امر موجب بهداشت روانی می‌شود.
وی با اشاره به انجام تحقیق در انگلیس و آمریکا از 22 هزار نمونه انسانی عنوان کرد: نتایج این تحقیق بیانگر این است که افراد در ذهن خود تصویرسازی‌های بسیاری به اندازه یک سینما دارند.
عباسی بیان داشت: فیلم‌ها و سریال‌های ماهواره‌ای و همچنین سریال‌های 90 قسمتی تلویزیون کشور فضای متعفنی را به وجود آورده‌اند.
وی با اشاره به بالا رفتن سن ازدواج در کشور به علت ادامه تحصیل و سربازی بیان کرد: اگر آموزش و پرورش ما سالم بود، آموزشگاه‌های آزاد شکل نمی‌گرفت.
عباسی گفت: علم تستی دارای هیچ غنایی نیست چراکه اگر اینگونه بود، باید از استادان دانشگاه‌های کشور حداقل یک کرسی نظریه‌پردازی درمی‌آمد.
وی بیان داشت: با تحقیقات صورت گرفته در مهدهای کودک‌ کشور رگه‌هایی از انحراف در کودکانی شناسایی شده است که در کنار والدین خود بی‌پروا شبکه‌های ماهواره‌ای را تماشا می‌کنند.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول