اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سردار رادان:

جمع‌آوری ماهواره در کاهش جرائم تأثیرگذار بوده است

خبرگزاری فارس: جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: هر چند زود است در مورد کاهش جرائم حرفی بزنیم، اما سر جمع جرائم خشن کاهش و جمع‌آوری ماهواره همچنان در کشور برقرار است و این طرح زمان پایان ندارد.

جمع‌آوری ماهواره در کاهش جرائم تأثیرگذار بوده است
سردار احمدرضا رادان در حاشیه برگزاری همایش حجاب و عاشورا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: امروزه با بسیاری از مشکلات و معضلات از جمله بد حجابی دست به گریبان هستیم که ریشه در برنامه‌های تلویزیونی با محوریت ماهواره و آموزش‌ها و رواج مدل‌هایی دارد که از آن نباید غافل شد.
وی افزود: بسیاری از ابتذال‌ها فرهنگی و جرائم خشن برگرفته از فیلم‌های ماهواره‌ای است.
جانشین فرمانده نیروی انتظامی با تاکید به اینکه با ابتذال‌ها و ماهواره به حکم قانون برخورد می‌کنیم، تصریح کرد: ماهواره امروز یک تهدید علیه جوانان کشور و نیز فرهنگ جامعه است.
وی با بیان اینکه یکی از ابزارهای جنگ نرم دشمن همین ماهواره است، ادامه داد: در فتنه سال 88 دشمن بسیار درصدد بود که از ابزار ماهواره بسیار استفاده کند.
رادان ضمن ابراز خرسندی از بینش جوانان کشور اضافه کرد: جوانان ما همان‌طور که در جنگ سخت پیروز میدان هستند در جنگ نرم نیز پشیمان نمی‌شوند که با ما وارد جنگ شده‌اند.
وی بیان داشت: پس از گذشت هشت سال از جنگ ایران با عراق، امریکا به صراحت اعلام کرد که در مورد ایران اشتباه کردیم و در آینده نزدیک دشمن نیز پشیمان از جنگ نرم می‌شود چرا که جوانان ما در مقابله با جنگ نرم و فضای سایبری به دستاوردهای بسیار بزرگی دست پیدا کرده‌اند.
جانشین فرمانده نیروی انتظامی با تاکید به اینکه در بحث ماهواره جدی هستیم در مورد جمع‌آوری ماهواره و کاهش جرائم بیان داشت: هنوز زود است در بخش کاهش جرائم حرفی بزنیم ولی سرجمع جرائم به ویژه بخش جرائم خشن ما رو به کاهش رفته است.
وی افزود: ادعای این را ندارم که همه جرائم زاییده ماهواره است اما برخی از جرائم کم شده است.
رادان آنچه ما دنبال می‌کنیم بیشتر بحث کانون خانواده است بیشتر قصدمان این است که کانون خانواده دچار تزلزل نشود، البته این یک امر آماری نیست بلکه باید به مرور احساس شود و خانواده‌ها خودشان در آینده متوجه می‌شوند.
جانشین فرمانده نیروی انتظامی افزود: برخلاف تصور مخالفت با جمع‌آوری ماهواره‌ها برخی خانواده‌ها از نیروی انتظامی تشکر می‌کنند زیرا برخی خانواده‌ها در کانون خانواده نمی‌توان اعضای خانواده خود را بر اثرات مخرب ماهواره قانع کنند، اما با وجود جمع‌آوری قانونی ماهواره‌ها این مشکل بر طرف شد.
وی همچنین در پاسخ به این سؤال که زمانی برای پایان جمع‌آوری ماهواره اعلام شده است، گفت: پایان جمع‌آوری ماهواره تا زمان وجود ماهواره همچنان ادامه دارد و ما اعتقاد داریم با چند بار برخورد درصد گیرندگان کاهش یافته است.
رادان با مقامات قضایی نیز هماهنگ شده و افق جدیدی بر روی برخورد ماهواره گشوده شده که استفاده کنندگان به خودی خود از ماهواره دست بر می‌دارند.
وی همچنین در پاسخ به سؤال دیگری در مورد آخرین وضعیت برخورد با اراذل و اوباش گفت: نیروی انتظامی تکلیف خود را باید انجام و در تکلیف نیز با کسی شوخی ندارد، اما اکنون جمع‌آوری اراذل و اوباش دغدغه مردم نیست.
جانشین فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: البته این به آن معنا نیست که اگر اراذل و اوباشی در گوشه‌ای از کشور عرض اندام کرد با آن برخورد نکنیم، بلکه برخورد ما بسیار سخت و خشن و همواره برابر قانون است.
وی بیان داشت: در چند شهر و مرکز پایتخت چند روز پیش به شدت با اراذل که تمایل به گردن کشی داشتند، برخورد شد.
رادان تصریح کرد: برخورد دستگاه قضایی نیز به گونه‌ای است که کسی حریمی را برای گردن‌کشی باز نکند.
وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر رواج برخی بد اخلاقی‌ها و مدها از طریق رسانه‌ها و تلویزیون گفت: وقتی 26 دستگاه در امر عفاف و حجاب دخیل هستند همه مسئولیت پیدا می‌کنند که صدا و سیما نیز جزیی از این دستگاه‌های مسئول است.
وی بیان داشت: با اطمینان خاطر اظهار می‌کنم که اصحاب جراید و تلویزیون همکاری خوبی را تا کنون با نیروی انتظامی داشته‌اند.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول