اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش:

تربیت معلم نیر به دانشگاه جامع فرهنگیان تبدیل می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش گفت: تا آخر امسال مرکز تربیت معلم آزادگان نیر به دانشگاه جامع فرهنگیان تبدیل می‌شود.

تربیت معلم نیر به دانشگاه جامع فرهنگیان تبدیل می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اسدالله اسدی‌گرمارودی عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات مرکز تربیت معلم آزادگان نیر اظهار داشت: با تاکید وزیر آموزش و پرورش قرار است به سرعت دانشگاه ویژه فرهنگیان در استان‌های مختلف راه‌اندازی شود تا معلمان بتوانند با داشتن مدارک بالاتر از فوق‌دیپلم از مقطع کارشناسی تا دکترا در این دانشگاه به تحصیل ادامه دهند.
وی این سیاست وزارت آموزش و پرورش را همسو با توسعه کیفی تدریس معلمان و تقویت جایگاه علمی کشورمان اعلام کرد و افزود: هر چند متوسط برخورداری فرهنگیان از علم روز و کارآمد سرانه بالا است اما تلاش می‌کنیم با راه‌اندازی این دانشگاه فرهنگیان به ارتقای آگاهی و مهارت خود بیفزایند.
اسدی‌گرمارودی یکی از اهداف عالی این دانشگاه را جذب معلمان و تحصیل آنها در مواقع فراغت از تدریس اعلام کرد و ادامه داد: دانشگاه جامع فرهنگیان دانشگاهی فراگیر برای معلمان می‌باشد تا بتوانند با یک تبحر و تخصص مورد نیاز در عرصه تعلیم و تربیت حاضر شده و ایفای نقش کنند.
به گزارش فارس، سرپرست مرکز آموزش عالی پیامبر اعظم (ص) تصریح کرد: آموزش و پرورش با داشتن یک میلیون معلم توانمند در حوزه‌های مختلف یکی از ارزشمندترین دستگاه‌های صاحب نیروی انسانی پرتوان و دارای کارآیی متعدد است به طوری که ما سالانه با هدف افزایش توانمندی معلمان بیش از 7 هزار عنوان دوره آموزشی برگزار می‌کنیم.
وی از صدور مجوز مورد نیاز به استان‌ها برای برگزاری این دوره‌ها اشاره کرد و گفت: تمام معلمان موظف هستند با حضور در دوره‌های عمومی و تخصصی در هر سال تحصیلی به مهارت‌ها و توانمندی‌های خود بیفزایند.
اسدی‌گرمارودی خاطر نشان کرد: براساس نظام هماهنگ پرداخت معلمان و دیگر کارکنان باید در 40 ساعت دوره آموزشی و مدیران نیز در 60 ساعت دوره آموزشی تخصصی و عمومی شرکت کنند که استان اردبیل در این زمینه یکی از استان‌های موفق کشور است.
رئیس مرکز برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش با یادآوری این‌که برخلاف روال سابق که به ازای هر 176 ساعت یک ماه پاداش پرداخت می‌شد در نظام جدید دوره‌های فراگیر آموزشی به ازای دوره‌های برگزار شده و کسب سقف مورد نظر معلم یا کارمند از امتیاز حقوق یک مدرک بالاتر به صورت مادام‌العمر بهره‌مند می‌شود.
اسدی‌گرمارودی در ادامه سخنان خود برنامه‌های تحولی نظام آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت:‌ در نظام آموزش و پرورش ما که بر محور تحول اساسی بنا گذاشته شده است یکی از سیاست‌های اصلی توجه به تغییر کیفیت و کمیت نظام آموزشی و پرورشی با اتکا به معلم‌محوری است.
وی در پایان سخنان خود اضافه کرد: آن چه در این بین بسیار حائز اهمیت است اجرایی شدن مستمر این تحولات بنیادین است که در سال تحصیلی جدید نیز بخشی از این برنامه‌ها به ویژه در حوزه تربیت نیروی انسانی انجام می‌شود.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول