اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر فنی درمان سوء مصرف مواد مخدر دانشگاه علوم پزشکی:

زنگ خطر شیشه در خانه‌ها به صدا درآمد

خبرگزاری فارس: مدیر فنی درمان سوء مصرف مواد مخدر دانشگاه علوم پزشکی گفت: عده‌‌ای با به راه‌انداختن کارگاه‌های کوچک تولید شیشه با خلوص 96 درصد زنگ خطر بزرگی را به صدا در آورده‌اند.

زنگ خطر شیشه در خانه‌ها به صدا درآمد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اصغر علوی پیش از ظهر امروز در همایش پیشگیری از اعتیاد و سوء مصرف مواد مخدر در اردبیل اظهار داشت: اگر در گذشته تنها مواد مخدر رایج تریاک تولید شده از گیاه بود، بعد از گذشت چند سال با انجام فعل و انفعالات شیمیایی امروز مصرف مواد مخدر صنعتی خطری جدی و تهدیدی واقعی است.
مدیر فنی درمان سوء مصرف مواد مخدر دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به تولید کراک و شیشه به عنوان مواد مخدر صنعتی خطرناک، ابراز داشت: مصرف این مواد به قدری آسان و خطرناک است که حتی افراد در کوچک‌ترین مکان می‌توانند از هروئین فشرده، کراک و یا شیشه تولید کرده و با آسان‌ترین شکل مصرف کنند.
این مسئول از شیشه به عنوان ماده محرک تمام اندام‌های بدن و آسیب‌زا برای مغز و قدرت مخیله انسان یاد کرد و گفت: عده‌ای تصور می‌کنند که مصرف کراک راه پیشگیری و درمان از دیگر مواد مخدر سنتی است در حالی که باید توجه داشت که مصرف شیشه و کراک که گاه توهم‌زاست انسان را به سمت مرگ زودرس سوق داده و به افیونی شدن افراد جامعه کمک می‌کند.
مدیر فنی درمان سوء مصرف مواد مخدر دانشگاه علوم پزشکی در ادامه سخنان خود به آثار و علایم مصرف شیشه اشاره کرد و بیان داشت: با کنار گذاشتن تمام تفکرات غلط در این زمینه، مصرف شیشه خستگی‌های مزمن و برخی هیجان‌های کاذب را سبب شده و روز به روز قدرت بدنی و جسمانی را تقلیل داده و به ضعف مفرط منجر می‌شود.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علوی با یادآوری اینکه دانشگاه علوم پزشکی اردبیل یک مرکز پیشگیری از اعتیاد را فعال کرده، گفت: اگر این امر در کلینیک‌های مخصوص شکل عملیاتی به خود بگیرد ثمره خوبی را در حوزه پیشگیری شاهد خواهیم بود.
وی به افزایش کشفیات و دستگیری قاچاقچیان به عنوان یک حرکت معنادار در گسترش تولید و افزایش تقاضا اشاره کرد و بیان داشت: تا زمانی که مواد مخدر از طریق قاچاقچیان به جامعه تزریق شود و تقاضا برای آن وجود داشته باشد، چرخه پیشگیری معیوب است و امکان تاثیرگذاری آن را کمتر می‌بینیم.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول