اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین فرمانده انتظامی کردستان خبر داد‌:

کشف کارگاه تولید شیشه در کردستان / افزایش 46 درصدی کشف شیشه‌

خبرگزاری فارس: جانشین فرمانده انتظامی کردستان از کشف کارگاه تولید شیشه در شهرستان سنندج مرکز این استان خبر داد.

کشف کارگاه تولید شیشه در کردستان / افزایش 46 درصدی کشف شیشه‌
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمد قنبری ظهر امروز در جمع خبرنگاران‌ در سنندج‌ اظهار داشت: طی یک بررسی و تحقیقات یک ماه توسط مامورین مبازره با مواد مخدر شهرستان سنندج این کارگاه تولید شیشه دیروز در این شهرستان کشف و ضبط و ‌اعضای چهار نفره آن نیز دستگیر شدند.
وی افزود: این باند چهار نفره که سه نفر آنان بومی و یک نفر غیر بومی هستند، دارای تخصص و تحصیلات بالای علمی هم در حوزه شیمی و اقتصاد هستند.
جانشین فرمانده انتظامی کردستان خاطرنشان کرد: در این کارگاه وسایل مصرف شیشه، مواد اولیه ساخت شیشه و خود شیشه توسط این باند ‌تولید شده است.
قنبری با بیان اینکه برای ساخت شیشه ابتدا مواد پیش‌ساز تهیه و در مرحله دوم مواد پیش‌ساز به شیشه تبدیل می‌شود، گفت: این باند در کارگاه کشف شده، مواد اولیه پیش‌ساز را تولید و بعد مواد تولید شده را طی یک فرایند خاص به شیشه تبدیل کرده و در بسته‌های مختلف بین مردم توزیع می‌کردند.

*افزایش 46 درصدی کشف شیشه در کردستان
وی با اشاره به اینکه برای کشف این کارگاه حدود یک ماه کارهای اطلاعاتی توسط ماموران مبارزه با مواد مخدر شهرستان سنندج صورت گرفته است، افزود: افزایش آمار 46 درصدی کشف شیشه آن هم به صورت خورد در سطح منطقه نخستین جرقه برای بررسی و کشف این کارگاه بوده است.
جانشین فرمانده انتظامی کردستان تصریح کرد: با توجه به افزایش آمار 46 درصدی کشفیات شیشه طی چند ماه اخیر در سطح استان بررسی این موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت و در مرحله نخست ورودی‌های استان و وارد کنندگان مواد مخدر تحت کنترل قرار گرفتند.
به گفته قنبری، از آنجا که با کنترل ورودی‌های استان شاهد کاهش نرخ کشفیات شیشه نبودیم بر اساس تحقیقات و بررسی‌ها موضوع وجود کارگاهی برای تولید شیشه در استان مورد توجه و بررسی قرار گرفت.
وی اضافه کرد: با اقدامات انجام گرفته، عوامل شناسایی و خوشبختانه دیروز نیز مامورین ما موفق به کشف و ضبط این کارگاه تولید شیشه، یک دستگاه خودرو و تمامی اعضای باند تولید کننده آن در شهر سنندج شدند.
جانشین فرمانده انتظامی کردستان با بیان اینکه بر اساس بررسی‌ها و شواهد موجود این باند در کارگاه مذکور مدت سه ماه به کار تولید وسایل مصرف شیشه، مواد اولیه ساخت شیشه و خود شیشه مشغول بوده‌اند، اضافه کرد: بیش از 5/5 مواد پیش‌ساز آماده تولید از این باند کشف و ضبط شده است.
قنبری خاطرنشان کرد: با توجه به میزان مواد پیش‌ساز کشف شده احتمالا در طول روز چیزی حدود 500 گرم شیشه توسط این باند تولید و توزیع شده است.
وی همچنین از کشف و ضبط تعداد زیادی آمپول‌های مختلف مربوط به ساخت شیشه در این کارگاه خبر داد و افزود: روزانه چیزی حدود 200 پایپ شیشه در کارگاه مذکور تولید توزیع شده است.
جانشین فرمانده انتظامی کردستان در با بیان اینکه کشف این کارگاه نمی‌تواند درمان پایین آمدن مصرف این مواد در سطح استان باشد، تصریح کرد: کاهش مصرف زمانی می‌تواند، تحقق پیدا کند، که فکری به حال درمان معتادین سطح استان شود.
قنبری در پایان با اشاره به اینکه تا زمانی که تقاضا وجود داشته باشد، نمی‌توان شاهد کاهش عرضه مواد مخدر در سطح استان باشیم، اضافه کرد: زمانی می‌توانیم انتظار کاهش داشته باشیم که مرکز درمانی برای معتادان در سطح استان ایجاد شده باشد.
انتهای پیام/‌ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول