اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان:

اصفهان به بیش از هزار معلول قطع نخاعی خدمات درمانی می‌دهد

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی استان اصفهان ادامه داد: استان اصفهان تنها استان کشور است که به یک هزار و 600 معلول قطع نخاعی خدمات درمانی ارائه‌ می‌کند.

اصفهان به بیش از هزار معلول قطع نخاعی خدمات درمانی می‌دهد
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمود محمدزاده بعدازظهر امروز در مراسم ویژه سالروز جهانی معلولان با بیان اینکه روز جهانی معلولان را جشن نمی‌گیریم، اظهار داشت: روز جهانی معلولان روزی است که ما معلولان را گرامی داشته و برای یادآوری تجربیات،نحوه زندگی و خانواده معلولان به همدیگر کمک می‌کنیم.
وی با اشاره به اینکه معلولیت یک نوع محدودیت و ناتوانی را برای فرد و خانواده به همراه دارد، افزود: قصد داریم تجربیات خانواده معلول را انتقال دهیم تا کمی از آلام روحی این افراد کم کنیم.
مدیرکل بهزیستی استان اصفهان تصریح کرد: هدف ما از حضور در این مراسم این است که به مدیران کشوری، استانی مدیران بخش‌های اجتماعی و فرهنگی و درمانی مسائل و مشکلات معلولان را بازگو و بگوییم این افراد نیاز به حمایت دارند.
وی با بیان اینکه 200هزار معلول تحت پوشش بهزیستی استان اصفهان قرار دارند، تصریح کرد: معلولان نیاز به ترحم ندارند بلکه نیاز به معطوف کردن نیاز معلولان به مسئولان و نیز احترام کردن مردم دارند.
محمدزاده ادامه داد: 101 نفر از این معلولان در سازمان بهزیستی استان اصفهان دارای هویت مددکاری و توان‌بخشی هستند.
وی بیان داشت: سازمان بهزیستی استان اصفهان علاوه بر بخش مددکاری و مشاوره 50 هزار نفر را تحت بیمه خدمات درمانی قرار داده و 25هزار نفر از معلولان از خدمات بیمه مکمل استفاده‌ می‌کنند.
مدیرکل بهزیستی استان اصفهان اضافه کرد: تا کنون 15هزار نفر از معلولان تحت پوشش کمک هزینه نگهداری در منزل را دریافت کرده‌اند.
وی افزود: این سازمان به برخی از معلولان آسیب نخاعی کمک هزینه پرستاری به شکل محدود پرداخت کرده است.
محمدزاده گفت: قسمتی زیادی از آسیب‌های نخاعی در بخش نگهداری از معلولان بهزیستی نگه داشته‌ شوند.
وی تاکید کرد: یک‌ هزار و 500 معلول و سالمند در داخل خانه‌ها نگهداری و از خدمات بهزیستی استفاده‌ کنند.
مدیرکل بهزیستی استان اصفهان ادامه داد: استان اصفهان تنها استان کشور است که به یک هزار و 600 معلول قطع نخاعی خدمات درمانی ارائه‌ کند.
وی افزود: کمک روان بخشی و تشک رایگان از جمله سایر خدمات به معلولان به صورت رایگان است که سایر خدمات به صورت کمک مالی ارائه‌ می‌شود.
محمدزاده به بودجه 30 میلیاردی اشاره کرد و بیان داشت: در سال 12 میلیارد تومان مستمری به معلولان استان اصفهان، 10 میلیارد تومان هزینه نگهداری معلولان و پرداخت یارانه‌ها، هشت میلیارد تومان برای نگهداری دانشجویان و سایر موارد هزینه‌ می‌شود.
وی تاکید کرد: این هزینه‌ها به غیر از تشکل‌ها و انجمن‌های خیریه هستند.
مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه خیریه‌ها نقش بسیار مهمی در تأمین کمک هزینه‌های این افراد دارد، ادامه داد: برخی از این انجمن‌های حمایتی به ویژه در بخش آسیب‌های نخاعی قادر به انجام کارهایی هستند که از توان بهزیستی خارج است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول