اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای هماهنگی تشکل‌های غیر دولتی معلولان اردبیل خبر داد:

فعالیت ۱۳ انجمن حمایت از معلولان در اردبیل

خبرگزاری فارس: رئیس شورای هماهنگی تشکل‌های غیر دولتی معلولان استان اردبیل گفت: با هدف پیگیری و محقق کردن خواسته و مطالبه معلولان هم اکنون 13 انجمن حمایت از معلولان به عنوان ‌تشکل مردم نهاد در این استان فعالیت می‌کنند.

فعالیت ۱۳ انجمن حمایت از معلولان در اردبیل
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل مهدی رسول‌پور صبح امروز در مراسم گرامیداشت روز جهانی معلولان در این استان اظهار داشت: این تشکل‌های غیر دولتی و مردم‌نهاد با فعالیت در شهرستان‌های مختلف نیازها و خواسته‌های معلولان را در حوزه‌های مختلف اعم از درمانی، اجتماعی، فرهنگی و دیگر نیازمندی‌ها جمع‌بندی کرده و به شورای هماهنگی تشکل‌های غیر دولتی معلولان ارجاع می‌دهند و ما آنها را برای عملیاتی شدن و رفع نیازمندی‌ها به مسئولان استانی و کشوری ارجاع می‌دهیم.
رئیس شورای هماهنگی تشکل‌های غیر دولتی معلولان اردبیل وظیفه این شورا را هماهنگی بیشتر برای کارآمد کردن و ارائه راهکارهای مناسب اعلام کرد و بیان داشت: انجمن‌های حمایت از معلولان تلاش می‌کنند تا فعالیت‌های فرهنگی، ورزشی و اجتماعی را در حوزه‌های مختلف برای معلولان تدارک ببینند و در این حوزه‌ها از توانمندی‌ آنها استفاده کنند.
این مسئول ادامه داد: تمامی این انجمن‌ها که در شهرستان‌ها شکل گرفته با ارتباط مستقیم با معلولان تلاش می‌کنند به صورت گسترده و اساسی تنگناها و برخی مشکلات را ارزیابی کرده و با انعکاس به مسئولان زمینه رفع آنها را فراهم کنند.
وی به غیر فعال بودن شورای هماهنگی تشکل‌های غیر دولتی معلولان در چند ماه گذشته اشاره کرد و گفت: با حمایت‌هایی که از سوی بهزیستی و سایر نهادها انجام شد، در سه ماهه اخیر با برگزاری انتخابات فعالیت این شورا با توانمندی بیشتر آغاز شده است.
رسول‌پور در ادامه سخنان خود با بیان اینکه بهزیستی در پرداخت هزینه‌های تحصیلی، ایجاد فرصت‌های اشتغال و ساخت مسکن برای معلولان اقدامات موثر و خوبی را انجام داده است، افزود: تعداد زیادی از معلولان فارغ‌التحصیل دانشگا‌ه‌‌ها هم اکنون بیکار هستند که انتظار می‌رود با اجرای دقیق قانون جامع معلولان که سه درصد حق استخدام معلولان را در دستگاه‌های اجرایی مورد تاکید قرار داده عملیاتی شود تا معلولان بیکار وارد کار و فعالیت شوند.
این مسئول ادامه داد: 60 درصد پست‌های اپراتوری در ادارات ویژه معلولان است که در این زمینه انتظار داریم دستگاه‌های اجرایی حق معلولان را نادیده نگیرند.
رئیس شورای هماهنگی تشکل‌های غیر دولتی معلولان اردبیل پرداخت حق بیمه کارفرمایی معلولان را قدمی مبارک در اشتغال آنها برشمرد و گفت: مطالبه اصلی معلولان اشتغال و ایجاد فرصت‌های برابر کار است که انتظار می‌رود به نحو مطلوب شکل اجرایی بگیرد.
وی دیگر خواسته معلولان را توجه به بهسازی و مناسب‌سازی فضاهای عمومی برشمرد و اظهار امیدواری کرد با روندی که در این باب آغاز شده نتایج مطلوبی را شاهد باشیم.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول