اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پرورشی آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری:

دانش‌آموزان چهارمحالی زیرپوشش طرح ملی قرآن قرار می‌گیرند

خبرگزاری فارس: معاون پرورشی آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: طرح ملی حفظ قرآن با جدیت در بین جامعه دانش‌آموزان و فرهنگیان این استان اجرا می‎شود.

دانش‌آموزان چهارمحالی زیرپوشش طرح ملی قرآن قرار می‌گیرند
بهنام شمس امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: اسلام و قرآن آدمی را به تحقیق تشویق می‌کند و او را وا می‌دارند تا در سایه آن جلوه حق را بدانگونه که هست عیان سازند.
وی با اشاره به اجرای طرح ملی حفظ قرآن در این استان، گفت: پوشش 2 میلیون نفر از دانش‌آموزان و فرهنگیان کشور از مهم‌ترین اهداف اجرایی این طرح است.
شمس اعتبار ملی پیش‌‎بینی شده برای اجرای این طرح را 250 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: از این میزان اعتبار 188 میلیارد تومان به‌ منظور تهیه اقلام فرهنگی و جوایز ویژه حافظان پیش‌بینی شده است.
معاون پرورشی آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری به زمان اختتامیه این طرح اشاره کرد و گفت: این طرح همزمان با سراسر کشور در اواخر خرداد ماه سال 91 به پایان می‌رسد.
وی با بیان اینکه اسامی حافظان نیم‌جزء تا کل قرآن کریم در سایتی که از سوی وزارت آموزش و پرورش طراحی شده ثبت و درج خواهد شد، بیان داشت: اجرای این طرح حرکتی موثری برای رشد بعد معنوی مدارس است.
شمس با بیان اینکه هیچ محدویتی برای تجلیل از دانش‌آموزان و فرهنگیان حافظ قرآن کریم استان وجود ندارد، گفت: امیدواریم شاهد حضور تعداد زیادی از دانش‌آموزان و فرهنگیان حافظ کل قرآن کریم در مراسم اختتامیه این طرح باشیم.
وی با اشاره به چرایی اجرایی این طرح، گفت: براساس فرمایشات مقام معظم رهبری و رئیس جمهور وزارت آموزش و پرورش مکلف شد تا طرحی با عنوان طرح ملی قرآن را تهیه و اجرا کنند.
معاون پرورشی آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه اهتمام به حفظ قرآن از نخستین روزهای نزول وحی از فرمایشات پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومین (ع) بوده است، گفت: حافظان قرآن در زمان پیامبر همواره از امتیازات ویژه‌ای نظیر معافیت از شرکت در جنگ و در اولویت بودن برای برعهده گرفتن مسئولیت‌های اجتماعی برخوردار بوده‌اند.
وی با اشاره به دلایل حفظ قرآن گفت: جلوگیری از تحریف، توانایی تدبر در قرآن و انس با قرآن از مهم‌ترین دلایل حفظ قرآن است.
طرح ملی حفظ قرآن در چهارمحال و بختیاری همزمان با سراسر کشور از نخستین روز آذرماه جاری در این استان آغاز و تا پایان خردادماه 91 ادامه خواهد داشت.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول