اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد سیرجان خبر داد:

اصلاح هرم هیئت علمی دانشگاه آزاد سیرجان

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد سیرجان گفت: جذب هیئت علمی متخصص برای ارتقای سطح کیفی دانشگاه و اصلاح هرم هیئت علمی و ایجاد رشته‌های پرطرفدار و جذاب و رشته‌های بین رشته‌ای و مورد نیاز کشور در دستور کار این واحد دانشگاهی است.

اصلاح هرم هیئت علمی دانشگاه آزاد سیرجان
محمود آقاجانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سیرجان با اشاره به سی‌امین سالروز تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی و با اشاره به نقش این دانشگاه در توسعه علمی کشور اظهار داشت: توسعه علمی کشور را می‌توان در دو بعد آموزش و پژوهش بررسی کرد.
آقاجانی خاطرنشان کرد: نقش دانشگاه آزاد اسلامی در هر دو بعد بر کسی پوشیده نیست، شاخص دانشجو در کشور قبل از انقلاب 150 نفر به ازای هر 100 هزار نفر بود و امروز این رقم به 4 هزار نفر در ازای هر 100 هزار نفر رسیده که این شاخص نزدیک به کشورهای توسعه یافته است.
وی گفت: در کشور 75 میلیونی ایران حدود 3 میلیون دانشجو وجود دارد، دانشگاه آزاد اسلامی با داشتن بیش از یک میلیون و 700 هزار نفر، سهمی بیش از 55 درصد در توسعه تعداد دانشجو در کشور دارد و از آنجایی که آموزش دانشجویان با بیش از 30 هزار عضو هیئت علمی انجام می‌گیرد، قطعا این عزیزان نقش زیادی در توسعه علمی کشور ایفا می‌کنند.
آقاجانی بیان کرد: 3 میلیون و 700 هزار فارغ‌التحصیل دانشگاه آزاد اسلامی که اکنون در چرخه کاری کشور در ابعاد مختلف قرار دارند در رشد و بالندگی کشور بیشتر موثر هستند.
وی افزود: بخش دوم توسعه علمی در بعد پژوهشی است که دانشگاه آزاد اسلامی در این زمینه هم خوب درخشیده است، داشتن 50 مرکز رشد فناوری و اتمام بیش از 12 هزار طرح پژوهشی، کسب رتبه نخست جهان در تولید مقالات ریاضی کاربردی، کسب رتبه نخست مجله در خاورمیانه و کسب رتبه اول کشور در چاپ ISI است.
آقاجانی با اشاره به خدمات دانشگاه آزاد سیرجان بیان داشت: دانشگاه آزاد سیرجان به لحاظ اهمیت نوآوری، خلاقیت، پویایی و نشاط در فعالیت‌های فرهنگی با رویکرد پژوهش‌محوری برای فرهنگ‌سازی و اعتلای فرهنگی به توفیقات مستمری دست یافته است.
وی تصریح کرد: کسب رتبه برتر برای پنجمین سال متوالی در امر اقامه نماز و درخشش چشمگیر در عرصه مسابقات قرآن و عترت طی 15 سال گذشته، اهتمام در امر ساخت مساجد و یادمان‌های شهدا در واحدهای دانشگاهی از جمله موفقیت‌هاست.
آقاجانی عنوان کرد: با ساخت مجموعه‌های ورزشی و ایجاد زیرساخت‌های لازم و برگزاری مسابقات مستمر در سطوح مختلف به منظور ایجاد روحیه شاد و پویا در بین دانشجویان موجب شده اکنون نتیجه این فعالیت‌ها در عرصه‌های مختلف مشهود باشد.
رئیس دانشگاه آزاد سیرجان بیان کرد: واحد سیرجان در سال گذشته از نظر فعالیت‌های ورزشی رتبه اول منطقه را مشترکا با واحد تفت به دست آورده است.
وی اظهار داشت: جذب هیئت علمی متخصص برای ارتقای سطح کیفی دانشگاه و اصلاح هرم هیئت علمی و ایجاد رشته‌های پر طرفدار و جذاب و رشته‌های بین رشته‌ای و مورد نیاز کشور در دستور کار این دانشگاه آزاد است.
آقاجانی افزود: انجام پروژه‌های تحقیقاتی مورد نیاز کشور و جامعه از طریق ارتباط تنگاتنگ با صنعت و برطرف کردن و برطرف معضلی از معضلات کشور و تجاری ساختن پروژه‌های تحقیقاتی در دستور کار است.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول