اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بهزیستی رفسنجان خبر داد:

خدمات‌دهی به 3020 معلول در رفسنجان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بهزیستی شهرستان رفسنجان از وجود 3 هزار و 20 معلول زیر پوشش بهزیستی در رفسنجان خبر داد و گفت: 816 نفر از این معلولان مستمری‌بگیر و بقیه از خدمات توانبخشی این اداره استفاده می‌کنند.

خدمات‌دهی به 3020 معلول در رفسنجان
به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، عباس بلندی پیش از ظهر امروز در آیین روز معلولان در مسجد جامع رفسنجان با اشاره به اقدامات انجام شده توسط اداره بهزیستی رفسنجان به معلولان زیر پوشش اظهار داشت: رسیدگی به امور معلولان از وظایف اصلی بهزیستی است و بر اساس روایات و احادیث فردی که معلولی را در کارهایش یاری کند، خداوند روز قیامت فرشته‌ای را برای هدایت و رساندن وی به بهشت مامور می‌کند تا او وارد بهشت شود.
وی در اختیار گذاشتن امکانات، پیشگیری، توانبخشی برای معلولان و نگهداری معلولان غیر قابل توانبخشی را از جمله وظایف بهزیستی برشمرد.
بلندی بیان کرد: جامعه باید حق معلولان را پاس بدارد و با آنها مانند افراد سالم برخورد کند چراکه همه بنده خدای واحد هستیم.
مسئول بهزیستی رفسنجان از وجود 3 هزار و 20 معلول زیر پوشش بهزیستی در رفسنجان خبر داد و تصریح کرد: 816 نفر از این معلولان مستمری‌بگیر و بقیه از خدمات توانبخشی این اداره استفاده می‌کنند.
بلندی افزود: از مجموع معلولان رفسنجان 975 نفر معلول جسمی، یک‌هزار و 370 معلول ذهنی، 275 ناشنوا، 175 نابینا، 50 نفر مصروع  و 75 نفر معلول روانی هستند که تعداد 200 نفر از آنها از ابتدای سال جاری شناسایی و زیر پوشش درآمده‌اند.
وی با بیان اینکه در هشت ماهه نخست سال جاری 40 دستگاه ویلچر، 50 عصا، 15 تشک مواج و چهار موتور سه‌چرخ در اختیار معلولان قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: 122 کمک موردی به مبلغ 6 میلیون و 700 هزار تومان به معلولان ارائه شده است.
بلندی اذعان کرد: در سه ماه نخست سال جاری نیز 8 میلیون تومان حق بیمه این افراد توسط بهزیستی پرداخت شده است و تعداد 800 نفر از بیمه تکمیلی و یک‌هزار و 400 نفر از خدمات درمانی استفاده کرده‌اند.
وی گفت: در حال حاضر 48 دانشجوی معلول زیر پوشش بهزیستی در تمام مقاطع تحصیلی درس می‌خوانند و وجود مدال‌آوران استانی، کشوری و جهانی نیز در بین معلولان رفسنجانی مایه افتخار مردم این شهرستان است.
به گزارش فارس، حسینی استاد دانشگاه ولی‌عصر (عج) و از معلولان موفق رفسنجانی با اشاره به خواسته‌های معلولان در زمینه‌های مختلف و حضور راحت آنها در جامعه گفت: معلولان در کشور و جامعه ما برای استفاده مطلوب از امکانات با استانداردهای جهانی فاصله بسیاری دارند و آمار بالایی که معلولان جامعه دارند، این مهم را می‌طلبد که مسئولان برای آسایش این قشر راهکارهای مناسبی بیاندیشند.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول