اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تبلیغات خرمشهر خبر داد:

فعالیت 50 مبلغ دینی در خرمشهر

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خرمشهر از فعالیت 50 مبلغ دینی همزمان با ماه محرم به‌منظور تبلیغ آموزه‌های دینی عاشورا در شهرستان خبر داد.

فعالیت 50 مبلغ دینی در خرمشهر
حجت‌الاسلام احمد علوانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر اظهار داشت: همزمان با آغاز ماه محرم بیش از 50 مبلغ مدرسه علمیه سیدالشهدا(ع) خرمشهر با محوریت عاشورا و بیداری اسلامی به تبلیغ آموزه‌های دینی عاشورا و تأثیر آن در بیداری اسلامی منطقه می‌پردازند.
وی افزود: با آغاز این ماه ارزشمند و فراهم شدن زمینه‌های تبلیغ آموزه‌های دینی این تعداد مبلغ مدرسه علمیه سیدالشهدا(ع) خرمشهر در مراکز دینی و فرهنگی شهرها، روستاها و برخی کشورهای منطقه خلیج‌فارس به تبلیغ و ارشاد اسلامی می‌پردازند.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خرمشهر تصریح کرد: محوریت سخنرانی مبلغان در دهه نخست ماه محرم امسال عاشورا و بیداری اسلامی‌ست.
وی خاطرنشان کرد: مبلغان در دهه اول این ماه به تناسب سطح فکری و عمق دریافت مخاطبان به بیان تأثیرات واقعه کربلا در ایجاد نهضت‌های گوناگون دینی، فکری و اجتماعی در طول تاریخ می‌پردازند.
علوانی اضافه کرد: همچنین موعظان و خطبا پیام‌های آزادی‌خواهی و ظلم‌ستیزی در ماهیت نهضت عاشورا و نقش آن را در بیداری اسلامی منطقه و نهضت ملت‌های مسلمان در قیام علیه مستبدان تبیین خواهند کرد.
وی بیان کرد: عاشورا و کربلا تداوم‌بخش نهضت اسلامی‌ست که تا به امروز پایه‌های آن منسجم و با اصالت بر جا مانده است.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خرمشهر گفت: امروز جهان نشأت گرفته از امر به معروف و نهی از منکر حسین(ع)، از خواب غفلت بیدار شده و در حال براندازی حکومت‌های جور و ستم است.
وی خطاب به مبلغان مذهبی تأکید کرد: در منبرها و مجلس باید بیش از پیش به ارکان عمیق و اهداف بنیادی قیام امام حسین(ع) پرداخت و از ظواهر و مکررات تا حد امکان پرهیز کرد.
علوانی با اشاره به اینکه عاشورا مهر ثبت را بر پیشانی اسلام زده گفت: امروز ما مسلمانان ایران اسلامی و شیعیان باید دنباله‌رو حرکت سرنوشت‌ساز امام حسین(ع) و قیام او و یاران باوفایش باشیم.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول