اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اعتباری بالغ بر 140 میلیون ریال انجام شد؛

اصلاح و احیای 100 هکتار از باغ‌های فیروزکوه

خبرگزاری فارس: معاون اداری مالی و برنامه‌ریزی فرماندار شهرستان فیروزکوه گفت: اصلاح و احیای باغ‌ها به میزان 100 هکتار با اعتباری بالغ بر 140 میلیون ریال انجام شده است.

اصلاح و احیای 100 هکتار از باغ‌های فیروزکوه
به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، اسماعیل اسفندیار ظهر امروز در جلسه کارگروه کشاورزی، آب و منابع طبیعی اظهار داشت: با پیگیری‌های انجام شده برای تسریع در انجام پروژه‌های آبیاری و آبخیزداری شهرستان فیروزکوه، مبلغ 3 میلیارد ریال تامین اعتبار شد که در شورای اداری برای تکمیل حوزه آبخیزداری پیرده تصویب و ابلاغ خواهد شد.
وی با اشاره به پیگیری برای افزایش کاشت گل، گیاهان زینتی، گلخانه‌ای و دارویی اضافه کرد: کاشت گیاهان زینتی به میزان 12 میلیون شاخه در 22 هکتار از اراضی و گیاهان دارویی در هفت هکتار از اراضی در مجتمع گلخانه‌ای روستای محمود‌آباد فیروزکوه در حال مطالعه است.
معاون اداری مالی و برنامه‌ریزی فرماندار شهرستان فیروزکوه با تاکید بر افزایش تولید و ساخت مجتمع‌های باغی و گیاهی و اصلاح و احیای باغ‌ها اضافه کرد: افزایش تولید محصولات زراعی و باغی در 150 هکتار از اراضی و با اعتباری بالغ بر 70 میلیون ریال صورت گرفته است.
اسفندیار افزود: همچنین اصلاح و احیای باغ‌ها در 100 هکتار با اعتباری بالغ بر 140 میلیون ریال انجام شده است.
وی ادامه داد: برگزاری دوره‌های مختلف آموزش و ترویج کوتاه‌مدت و بلندمدت به تعداد 3 هزار و 500 نفر برای آموزش و افزایش راندمان تولید با اعتباری بالغ بر 87 میلیون ریال صورت گرفته است.
معاون اداری مالی و برنامه‌ریزی فرماندار شهرستان فیروزکوه با اشاره به اجرای طرح تعادل دام و مرتع با حضور دامداران و شوراهای اسلامی گفت:‌ کلاس‌های آموزشی به منظور تعادل دام و مرتع با حضور 37 نفر از بهره‌برداران و کشاورزان برگزار شده است.
اسفندیار گفت: پیگیری‌هایی نیز در زمینه تامین اعتبار برای احیا و اصلاح باغ‌ها صورت گرفته که تسهیلاتی به آنها اعطا شده است.
وی ادامه داد: برای سایر طرح‌های مربوطه و اعتبارات هدفمندی یارانه‌ها، 851 میلیون ریال، اعتبارات بنگاه‌های زودبازده 37 هزار و 463 میلیون ریال و اعتبارات سرمایه در گردش کاشت گندم 22 هزار میلیون ریال از محل داخل ساختمان و اعتبارات استانی پرداخت شده است.
معاون اداری مالی و برنامه‌ریزی فرماندار شهرستان فیروزکوه اضافه کرد: کارهای مطالعاتی مجتمع دامداری لزور و آب گور‌سفید در حال انجام است.
اسفندیار با اشاره به پیگیری و احداث صنایع تبدیلی و سردخانه‌ای در شهرستان فیروزکوه ادامه داد: احداث سردخانه‌های جمشیدی و شفق و کارخانه‌های آبمیوه آپادانا مهر، تولید چیپس جلیزجند، عرقیات دارویی گیاهان ریزبرگ البرز لزور، باریجه اسانس اندریه و کشمش اسناوندی از جمله این پروژه‌هاست.
وی همچنین از بررسی یکپارچه‌‌سازی اراضی در روستاهای وشتان، شادمهن، اهنز و گدوک خبر داد.
معاون اداری مالی و برنامه‌ریزی فرماندار شهرستان فیروزکوه افزود: پیگیری برای بیمه کردن اراضی، محصولات و خسارت‌دیدگان انجام شده و با برگزاری کلاس‌های توجیهی کارشناسان برای زارعان، این نوع بیمه نسبت به سال قبل 44 درصد افزایش یافته است.
اسفندیار همچنین بر تداوم حفاظت و جلوگیری از برداشت آب‌های سطحی و زیرزمینی در شهرستان فیروزکوه تاکید کرد.
وی اضافه کرد: اداره امور آب در زمینه پر کردن چاه‌های غیرمجاز و صدور پروانه بهره‌برداری فعالیت‌های خوبی انجام داده است.
معاون اداری مالی و برنامه‌ریزی فرماندار شهرستان فیروزکوه خاطرنشان کرد: اعضای این کارگروه باید با حضور منظم خود در جلسات، نسبت به پیگیری مصوبات دقت لازم را داشته باشند تا مصوبات به خوبی اجرا شود.
این جلسه با حضور درویش‏خضری رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان فیروزکوه، حسینی رئیس آبفای شهری این شهرستان و مسئولان داخلی امور کشاورزی، آبیاری، مراتع و منابع طبیعی در سالن اجتماعات فرمانداری فیروزکوه برگزار شد.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول