اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرجهاد کشاورزی نهبندان خبر داد:

آغاز برداشت زیتون از باغات نهبندان

خبرگزاری فارس: مدیرجهاد کشاورزی نهبندان از آغاز کار برداشت زیتون از باغات شهرستان نهبندان خبر داد.

آغاز برداشت زیتون از باغات نهبندان
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد خیرخواه صبح امروز در جمع کشاورزان نهبندان اظهار داشت: 370 هکتار از اراضی کشاورزی نهبندان زیر کشت باغات زیتون است که از این سطح 130 هکتار در آستانه باردهی است. پیش‌بینی می‌شود امسال در حدود 15 تن میوه زیتون در شهرستان برداشت شود.
مدیرجهادکشاورزی نهبندان گفت: در شهرستان نهبندان ارقام زیتون زرد روغنی و بیشترین سطح کشت این محصول در مناطق چاهداشی و دشت محمدآباد نهبندان است و حدود 17 تا 19 درصد از زیتون استحصالی روغن با توجه به پتانسیل‌های بسیار خوب محصولات زراعی و باغی به فرآوری محصول زیتون، تاکید داریم.
خیرخواه ادامه داد: روغن استحصال شده بدون افزودنی و صد درصد طبیعی است که دارای خواص دارویی از جمله کاهش قند خون، فشار خون، چربی خون، ضدعفونی کننده خون، ضد تشنج و آنتی اکسیدانتی، صفرابرو ملین است.
وی یادآور شد: روغن زیتون سرشار از تری‌گلیسریدهای عمدتاً اسید اولوئیک و اسید لینولئیک است.
مدیرجهاد کشاورزی نهبندان گفت: گیاه زیتون مورد استفاده در طب سنتی و گیاه موثر در فارما کوپه‌های معتبر جهان به ثبت رسیده است.
خیرخواه تصریح کرد: 24 هزار اصله نهال زیتون از ارقام زرد و زرد روغنی در سال 89 در بخش مرکزی توزیع که 44 هکتار به سطح زیر کشت زیتون شهرستان افزوده شده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهبندان خاطرنشان کرد: محلول‌پاشی با کود مایع بیوآمینوپالیس در سطح 100 هکتار، هرس و تغذیه در سطح 20 هکتار، ارائه خدمات آموزشی ترویجی و فنی به همراه یک کارگاه فرآوری زیتون با حضور یکی از کارشناسان وزارتخانه در سال جاری در شهرستان انجام شده است و مبلغ 27 میلیون تومان از محل اعتبارات واحد باغبانی و اداره آموزش و ترویج شهرستان هزینه شده است.
انتهای پیام/خ20
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول