اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک:

سازمان ثبت املاک در مورد تصرف باغ قلهک بر اساس حکم قضایی عمل می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک گفت: باغ قلهک در دستگاه قضا طرح موضوع شده است و سازمان ثبت املاک کشور در مورد تصرف باغ قلهک بر اساس حکم مرجع قضایی عمل و رسیدگی می‌کند.

سازمان ثبت املاک در مورد تصرف باغ قلهک بر اساس حکم قضایی عمل می‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، احمد تویسرکانی شامگاه دوشنبه‌ در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در دفتر رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک سیستان و بلوچستان اظهار کرد: طرح کاداستر شهری از سال 73 آغاز به کار کرد که تا پایان سال گذشته، 950 هزار هکتار از اراضی کشور را در برگرفته است.
وی به مزایای اجرای طرح کاداستر در کشور اشاره کرد و افزود: در سند املاک منگوله‌دار حدود مالکیتی اشخاص به پلاک‌های مجاور ارجاع داده می‌شود اما در سیستم کاداستر مختصات جغرافیایی یعنی عرض، طول و حدود ملک با جی‌پی‌اس مشخص می‌شود.
معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تصریح کرد: در سیستم سابق تهدید حدود، تداخل و سخت بودن تشخیص حدود املاک از جمله مواردی است که گریبانگیر املاک شده بود اما طرح کاداستر تعیین مختصات جغرافیای با جی‌پی‌اس برای حد املاک مشخص، دقیق و شفاف کرده است.
تویسرکانی ادامه داد: تبدیل اسناد املاک در قالب طرح سیستم کاداستر آغاز شده که در این طرح دفترچه املاک به اسناد املاک یک برگی تبدیل شده که در آن مختصات جغرافیایی، کروکی و نقشه ملک در آن است.
وی با بیان اینکه بیش از 90 درصد اطلاعات املاک سراسر کشور در بانک اطلاعاتی گردآوری شده است که براساس این اطلاعات بسیاری از کارهای ما را تسریح و حدود املاک را اصلاح کرده است، افزود: در پدیده زمین‌خواری به بعضی فرآیندها توجه و برخی از امور اصلاح و نیز به منشأ این‌گونه جرائم توجه شود.
معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خاطرنشان کرد: ادارات و سازمان‌ها نسبت به مسئولیتی که دارند نسبت به حفاظت و صیانت از اراضی دولتی به خوبی عمل و در سنددار کردن املاک اقدام کنند.
تویسرکانی اضافه کرد: وزارت نیرو متولی حفاظت از بستر دریا را برعهده دارد به همین منظور در صورت هرگونه تخلف به مراجع قضایی گزارش دهند.
وی افزود: اگر دستگاه و نهادهای دولتی وظیفه خود را در مورد صیانت از اراضی به خوبی انجام دهند ریشه زمین‌خواری خشکیده می‌شود.
تویسرکانی در پاسخ به سؤال خبرنگاری در مورد وضعیت باغ قلهک گفت: دستگاه قضا آمادگی کامل برای رسیدگی به ادعاها را دارد.
وی خاطرنشان کرد: باغ قلهک در دستگاه قضا طرح موضوع شده است و سازمان ثبت و املاک کشور در مورد تصرف باغ قلهک بر اساس حکم مرجع قضایی عمل و رسیدگی می‌کند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول