اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آیینی با حضور مسئولان و علاقمندان به قرآن صورت گرفت؛

برگزاری همایش بزرگ نهضت ملی حفظ قرآن در کنگان‌

خبرگزاری فارس: همایش بزرگ نهضت ملی حفظ قرآن در کنگان برگزار شد.

برگزاری همایش بزرگ نهضت ملی حفظ قرآن در کنگان‌
به گزارش خبرگزاری فارس از کنگان فرماندار کنگان در همایش بزرگ نهضت ملی حفظ قرآن در سالن فرهنگی هنری ارشاد اسلامی این شهرستان اظهار داشت: قرآن بزرگ‌ترین کتاب در تاریخ بشریت است و ترویج فرهنگ قرآنی امری ضروری است.
تیمور یزدان‌شناس افزود: فرهنگ قرآنی و اسلام اصیل باید در تمام ادارات و نهادها نهادینه شود و باید قرآن را وارد خانه‌ها کنیم.
معاون پرورشی آموزش و پرورش کنگان نیز در ضمن تشریح نحوه اجرای این همایش بزرگ گفت: این طرح در راستای ایجاد شناخت بیشتر در تربیت حافظان قرآن است.
ابراهیم محمدپور اضافه کرد: حفظ قرآن انجام می‌شود تا قرآن از تحریف در امان باشد و این یک نوع عبادت بزرگ و همنشینی با فرشتگان است و انسان را در شمار بزرگان امت قرار می‌دهد و موجبات آبادی قلب را فراهم می‌سازد.
وی اذعان داشت: بدون تردید حفظ قرآن، انسان را مشمول آمرزش الهی قرار می‌دهد و پاداش مضاعف برای وی فراهم می‌آورد و اینها همه از انس با این کتاب عظیم الهی است.
این مسئول بیان داشت: باید این کتاب انسان‌ساز را با یک دیدگاه و روش متفاوت علمی‌تر و عملیاتی‌تر به نسل نونهال و نوجوان و جوانان به فرا خور دریافت، معرفی کرد.
محمدپور خاطرنشان کرد: باید گفت که مضامین قرآنی چه محتوای بلندی از مطالب را در بر می‌گیرد که حافظ قرآن باید تلاش کند تا به آنها دسترسی پیدا کند.
وی در ادامه سخنان خود به تأمل و شناخت و فهم عمیق آیات قرآن اشاره کرد و دانش‌آموزان و فرهنگیان را به مطالعه عمیق‌تر آیات قرآن توصیه کرد.
محمدپور اضافه کرد: قرآن بیان بلندی است که برنامه زندگی‌ساز بشری است و ظرفیت‌ها و قابلیت‌های انسان را به او می‌فهماند چون هدایتگری است که برای هدایت انسان نازل شده و دانش‌آموزان از سنین نوجوانی باید با این آیات الهی آشنا شوند و این نوع آموزش وظیفه ماست.
معاون آموزش و پرورش کنگان تصریح کرد: برای آموزش قرآن برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته که بخشنامه آن نیز برای مدارس ارسال شده و مدیران و مربیان پرورشی و قرآنی باید این مسئولیت خطیر و ارزشمند را به درستی انجام دهند؛ چرا که مهم‌ترین سرمایه‌های انسانی جوامع ما همین نونهالان و نوجوانان امروز هستند.
محمدپور گفت: ایجاد شرایط مناسب برای تبلیغ و ترویج حفظ قرآن کریم، تلاش برای فرهنگ‌سازی مناسب در امر حفظ قرآن، ایجاد رغبت و رقابت سالم و سازنده برای تحقق اهداف پیش‌بینی شده و توانایی تدبر در آیات شریفه و توانایی بهره‌گیری از قرآن کریم از مهم‌ترین اهداف این طرح است.
در این مراسم دانش‌آموزان با اجراهای بسیار زیبای تلاوت مجلسی قرآن، حفظ آیات قرآن و اجرای نمادین یادگیری قرآن در مکتب‌خانه‌های قدیم فضای معنوی مراسم را غنای بیشتری بخشیدند.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول