اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت ماه محرم الحرام انجام می‌شود؛

برگزاری مسابقه بزرگ حفظ قرآن کریم در کردستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان گفت: به مناسبت ماه محرم‌الحرام و ماه صفر مسابقه بزرگ حفظ قرآن کریم با عنوان سفینه‌النجاة در این استان برگزار می‌شود.

برگزاری مسابقه بزرگ حفظ قرآن کریم در کردستان
حجت‌الاسلام مسعود صفی‌یاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهارداشت: این مسابقه در سطح شهرستانی و استانی و در مقاطع جوانه‌ها، جوان و بزرگسال برگزار می‌شود.
وی با اشاره به رشته‌های این مسابقه افزود: مسابقه حفظ قرآن کریم در رشته‌های حفظ جزء سی‌ام قرآن کریم،حفظ پنج جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 15 جزء، حفظ 20 جزء و حفظ کل قرآن کریم برگزار خواهد شد.
صفی‌یاری به گرایش حوزه بزرگسالان اشاره کرد و یادآور شد: در بخش بزرگسالان دو گرایش عمومی و تخصصی طراحی شده است که در گرایش عمومی عموم افراد علاقمند و در گرایش تخصصی اساتید، قاریان و پیشکسوتان و ماموستایان شرکت خواهند داشت.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان تصریح کرد: مراحل ثبت‌نام و اطلاع‌رسانی این مسابقه از دهم آذرماه جاری آغاز و تا پنجم بهمن ماه جاری  ادامه دارد.
حجت‌الاسلام صفی‌یاری بیان داشت: این مسابقه در بهمن ماه امسال مصادف با ایام‌الله دهه مبارکه فجر برگزار می‌شود.
وی هدف از برگزاری این مسابقه را تشویق و ترغیب خانواده‌ها به ویژه جوانان و نوجوانان به حفظ آیات نورانی قرآن کریم ذکر کرد که متعاقب آن تربیت جوانان بر مبنای آموزه‌های دینی و نیز ترویج معارف ناب اسلامی و ایجاد زمینه برای آشنایی با مفاهیم بلند قرآن کریم از دیگر اهداف مد نظر در این طرح است.
وی اضافه کرد: علاوه بر این از دیگر اهداف پیش‌بینی شده در این طرح شناسایی و تشکیل بانک اطلاعاتی از حافظان قرآن کریم موجود در استان است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: این طرح در راستای مصوبه دارالقرآن کریم اداره کل و با همکاری اتحادیه و موسسات قرآنی و مراکز و موسسات قرآنی استان اجرا شده است.
حجت‌الاسلام صفی‌یاری خاطرنشان کرد: در پایان اجرای این طرح هدایایی ارزشمند به شرکت‌کنندگان اهدا می‌شود.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول