اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش استان زنجان خبر داد:

اجرای طرح حفظ قرآن برای فرهنگیان و دانش‌آموزان زنجانی

خبرگزاری فارس: معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش زنجان از اجرای طرح حفظ قرآن برای 20 درصد از فرهنگیان و دانش‌آموزان زنجانی خبر داد.

اجرای طرح حفظ قرآن برای فرهنگیان و دانش‌آموزان زنجانی
منصور مرادلو امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: این طرح به منظور آشنایی و ترویج فرهنگ قرائت و حفظ قرآن در بین دانش‌آموزان و فرهنگیان صورت می‌گیرد.
وی با بیان اینکه اجرای طرح حفظ قرآن برای 20 درصد از دانش‌آموزان و فرهنگیان زنجانی در نظر گرفته شده است، ادامه داد: از 20 درصد سهمیه تعیین شده برای اجرای این طرح 16 درصد را دانش‌آموزان تشکیل می‌دهند.
معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش استان زنجان همچنین افزود: طرح مذکور برای 4 درصد از فرهنگیان آموزش و پرورش اجرا می‌شود.
وی تصریح کرد: اجرای طرح حفظ یک ساله قرآن در کل کشور برای 2 میلیون نفر دانش‌آموز و فرهنگی اجرا می‌شود.
مرادلو همچنین از سهم 40 هزار نفری استان زنجان برای طرح مذکور خبر داد و گفت: در حال حاضر این طرح با استقبال خوبی از سوی فرهنگیان و دانش‌آموزان استان زنجان مواجه شده است.
وی با بیان اینکه طرح حفظ یکساله قرآن به صورت منظم و مدون از نیم جز قرآن کریم آغاز می‌شود، اضافه کرد: این طرح دارای چهار سطح مختلف است.
معاون پرورشی و تربیت‌‌بدنی آموزش و پرورش استان زنجان یادآور شد: سطح چهار این طرح حفظ جزء سی‌ام قرآن کریم است.
وی با اشاره به اینکه سطح سه این طرح اجرای این طرح حفظ سه تا 10 جز از قرآن کریم است، ادامه داد: سطح دوم طرح مذکور نیز حفظ 10 تا 20 جزء از قرآن کریم است.
مراد لو تصریح کرد: سطح یکم طرح حفظ قرآن در طول یک سال نیز حفظ کل قرآن کریم است.
وی با اشاره به برخی از اهداف اجرای این طرح یادآور شد: ایجاد میل و رغبت در بین دانش‌آموزان و آشنایی هرچه بیشتر با مفاهیم قرآنی است.
معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش استان زنجان ایجاد شرایط مناسب برای تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآنی و همچنین توانایی تدبر در آیات قرآنی را نیز از دیگر اهداف اجرای این طرح عنوان کرد.
وی بیان کرد: توانایی بهره‌وری از آیات قرآنی را نیز از دیگر نتایج اجرای طرح حفظ یک ساله قرآن عنوان کرد و افزود: اجرای این طرح موجب بینش عمیق هر چه بیشتر دانش‌آموزان در آیات قرآنی می‌شود.
مرادلو با بیان اینکه در حال حاضر شورای عالی قرآن در استان زنجان تشکیل شده است، اضافه کرد: تشکیل این شورا کمک شایانی در پیشبرد اهداف قرآنی استان و به ویژه اجرای این طرح دارد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول