اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه پیام نور همدان:

منبر از ابزارهای بزرگ تبلیغی دینی ماست

خبرگزاری فارس: مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه پیام نور همدان گفت: "منبر" از ابزارهای بزرگ تبلیغی دینی ماست که نباید تحت‌الشعاع مباحث سطحی و ظاهری قرار گیرد.

منبر از ابزارهای بزرگ تبلیغی دینی ماست
حجت‌الاسلام مصطفی دوست‌پرور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه گریستن بخشی از زندگی آدمی است، اظهار کرد: اشک بر مردان بزرگ و آنچه که بر آنها گذشته شاید یکی از جلوه‌های ناب و ارزشمند رفتار ماست.
وی با بیان اینکه ما در قبال عظمت و بزرگی برخی از افراد تسلیم می‌شویم، افزود: این تسلیم گاهی اوقات در قالب اشک یا در قالب‌های دیگر است، لذا در مقابل مردان بزرگ و زنان بزرگی که در حادثه کربلا برای بشریت جانفشانی کردند و نهضت عاشورا را رقم زدند، گریستن شاید کمترین عکس‌العمل باشد.
مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه پیام نور همدان با بیان اینکه نقطه پایانی برای عکس‌العمل‌های انسانی متصور نیست، تصریح کرد: در مقابل خدمات انسان‌های بزرگ به جامعه عکس‌العمل نشان می‌دهیم که این عکس‌العمل‌ها نقطه پایان ندارند و تا هر زمان که حرکت آنها و رفتارشان در جامعه عظیم و بزرگ جلوه می‌کند، عکس‌العمل ما نیز پذیرفتنی است که نهضت کربلای حسینی این بار عظمتی را تا پایان جهان با خود دارد.
وی بیان کرد: هرچند معصومین (ع) همه روشنایی و نور واحد هستند اما بی‌شک در میان اینها جلوه‌گری‌های متفاوتی وجود دارد که حرکت امام حسین (ع) یا خود امام (ع) یکی از آن جلوه‌های برجسته صفحات تاریخ است.
دوست‌پرور با بیان اینکه در ارتباط با شهادت امام حسین (ع) و واقعه کربلا نسبت به ائمه دیگر تبعیض قائل نیستیم، تصریح کرد: در یک سمت بیشتر توقف و نگاه می‌کنیم چراکه منظره کربلا بسیار دیدنی است و تابلوی رشادت و حماسه آن بسیار زیبا کشیده شده است.
وی یادآور شد: صحنه کربلا به حدی جذاب است که از هر زاویه به آن بنگریم انسان را متوقف و پایبند می‌کند و ‌لذا تابلوی کربلا تابلویی گذرا و فراموش‌شدنی نبوده و در هر زمان ماندگار است.
مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه پیام نور همدان در ارتباط با چرایی لعن کردن دشمنان امام حسین (ع) در زیارت عاشورا، با تأکید بر اینکه روزگار جنایت‌های بزرگ را فراموش نمی‌کند، گفت: آنچه در آموزه‌های دینی اسلام مبنی بر لعن نکردن داریم، به رفتارهای روزمره و عادی ما انسان‌هاست که درست است، اما اگر جنایت آنقدر عمیق و ژرف بود که تن بشریت را زخمی کرد، دیگر نمی‌توان به آن بشریت گفت که صدایت درنیاید و آه و نفرین و ناله نکن که واقعه کربلا و جنایتی که بر حسین (ع) و یارانش رفت از این دست به شمار می‌رود.
وی اضافه کرد: در رابطه با واقعه عاشورا، بی‌شک زخم بر پیکره جامعه اسلامی آنقدر عمیق و دردآور است که ما هر وقت آن را یادآوری می‌کنیم، آه از نهادمان برمی‌خیزد که این آه می‌تواند همان لعن و نفرین باشد.
دوست‌پرور در ادامه ضمن تأیید برگزاری مراسم برای چهره‌های شاخص امروز گفت: طبیعی‌ترین رفتار در مدح و ستایش وقایع و افراد، انتخاب صفحات برجسته و شاخص است و اگر صفحه‌ای جذاب‌تر و دل‌انگیزتر از حادثه کربلا یافت می‌شد، جایگزین آن شده بود.
وی در رابطه با اینکه برخی از خطیبان در منابر ایام محرم به مباحث سطحی و روزمره می‌پردازند، ضمن تأیید این موضوع بیان کرد: خطبا، مداحان و افراد تأثیرگذار در این ایام مهم باید مباحث امروز ما را متناسب با قیام عاشورا بیان کنند و اینکه تنها سجایای اخلاقی را بیان می‌کنند و مباحث روزمره را که عامه‌پسند و جوان‌پسند نیست، نمی‌گویند، باید بر آنها خرده گرفت که چرا زمان و گوش شنونده نمی‌شناسند.
مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه پیام نور همدان با بیان اینکه "منبر" یکی از ابزارهای بزرگ تبلیغی دینی ماست، تصریح کرد: جایگاه حسینیه، مسجد و تکایا بی‌شک بسیار بالا و جذاب هستند و اگر در منابر مشکل وجود دارد از گوینده و واعظ است وگرنه محتوا و مباحث به‌روز وجود دارد.
وی با بیان اینکه امام حسین (ع) ندای عدالتخواهی داشت، گفت: ندای عدالتخواهی همیشه تاریخ جذاب است و همه شیفته عدل و داد بوده و علاقه‌مند به مظلوم‌نوازی و ظلم‌ستیزی هستند اما اگر واعظی امروز سخن از این موضوعات نمی‌راند باید بر وی خرده گرفت.
دوست‌پرور در پایان بر لزوم تکیه بر سنت‌های عزاداری اصیل و ارزشی که ائمه اطهار (ع) مبدع و مروج آن بودند، تأکید کرد.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول