اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی:

تبلیغات دینی به مردم واگذار شود

خبرگزاری فارس: عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: سازمان‌های فرهنگی استان کرمانشاه باید نقش مردم را در امور فرهنگی و دینی پر رنگ جلوه دهند و نقش اصلی اجرای امور فرهنگی را به مردم واگذار کنند.

تبلیغات دینی به مردم واگذار شود
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، ‌جلسه‌ای پیرامون مسائل فرهنگی استان کرمانشاه با حضور امام جمعه کرمانشاه، استاندار کرمانشاه، حجت‌الاسلام محمود محمدی‌عراقی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و جمعی از مسئولان فرهنگی استان در استانداری کرمانشاه برگزار شد.
‌آیت‌الله مصطفی علما، نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه و امام جمعه کرمانشاه، در این جلسه اظهار کرد: در این جلسه باید امور تبلیغی استان کرمانشاه را با حضور اداره کل ارشاد اسلامی استان، حوزه علمیه کرمانشاه، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، ‌سازمان تبلیغات اسلامی استان، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کرمانشاه و سایر دستگاه‌های فرهنگی به بررسی گذاشت و به تدبیری بهتر برای هر چه بهتر تبلیغ کردن دین اسلام در بین مردم استان کرمانشاه برسیم.
علما ادامه داد: این جلسات پیرامون سیاست‌گذاری فرهنگی برای استان کرمانشاه است و باید مسئولیت‌ها را تعیین کرد و در جلسات آینده ارگان‌های ذی‌ربط با ارائه گزارش کار، عملکرد خود را بیان کنند.
امام جمعه کرمانشاه خواستار پیگیری و تسریع در شناساندن احمد بن اسحاق اشعری قمی شد و از استاندار کرمانشاه خواست موضوع را سریع‌تر پیگیری کند.
حجت‌الاسلام محمدی‌عراقی در سخنانی برگزاری این جلسات را به فال نیک گرفت و گفت: اینگونه محافل، محل همفکری،‌ تبادل نظر و تبادل اطلاعات فرهنگی است و داشتن اختلاف نظر در بین مسئولان در اجرای مسائل فرهنگی امری کاملا طبیعی خواهد بود.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: موضوع تبلیغات دینی، امری است که هویت جامعه به آن وابسته است و دشمن بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری‌های خود را روی مقابله با تبلیغات اسلامی انجام می‌دهد‌، به ویژه در بعد رسانه‌ای؛ لذا باید با استفاده از ابزارهای تبلیغاتی مثل صدا و سیما و رسانه‌ها تبلیغات دین را با ابزار روز و فناوری‌های نوین به جامعه ارائه داد.
محمدی‌عراقی تاکید کرد: متاسفانه استان کرمانشاه دچار ناهنجاری‌ها و عقب‌افتادگی‌هایی در فرهنگ دینی است، این وضعیت شایسته مردم ولایت‌مدار استان کرمانشاه نیست و باید مسئولان چشم‌انداز قوی‌تری برای این موضوع تدبیر کنند.
وی افزود: امنیت اجتماعی امری وابسته به دین است، ‌نقش روحانیان و مبلغان دینی در تامین امنیت اجتماعی اگر از نیروهای مسلح و امنیتی کمتر نباشد، حداقل برابر آن‌هاست.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به سخن میرزای شیرازی، صادرکننده فتوای تحریم توتون و تنباکو، تصریح کرد: هر جایی که در آن ناامنی وجود دارد باید بررسی کرد که آیا روحانی دارد یا خیر.
محمدی عراقی بیان کرد: 1400 سال است که تبلیغات دینی وجود دارد و رکن اصلی آن همیشه مردم و روحانیت بوده است لذا سازمان‌های فرهنگی استان کرمانشاه باید نقش مردم را در امور فرهنگی و دینی پر رنگ جلوه دهند و نقش اصلی اجرای امور فرهنگی را به مردم واگذار کنند.
وی عنوان کرد: استفاده از معتمدان و ریش سفیدان شهر و خانواده شهدا برای امور تبلیغی در دستور کار سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی استان قرار بگیرد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: با تعیین اولویت‌های فرهنگی و تشکیل دبیرخانه برای این جلسه،‌ می‌توان به نتایج بهتری رسید.
در ادامه جلسه سید‌دادوش هاشمی، استاندار کرمانشاه بیان کرد: امیدواریم ماهانه یک جلسه پیرامون مسائل و دغدغه‌های فرهنگی استان کرمانشاه برگزار و خطی مشی فرهنگی استان را در آن جلسه تعیین کنیم.
استاندار کرمانشاه ادامه داد: باید با کار کارشناسی شده مسائل فرهنگی استان کرمانشاه را سامان داد و دیدگاه صاحبنظران حوزوی و دانشگاهی را در این زمینه دریافت کرد.
هاشمی تاکید کرد: در این جلسات باید سیاست‌های فرهنگی در سال آینده را تنظیم و تصویب کرد.
در ادامه این جلسه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه، مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه و مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه به ارائه گزارش پرداختند.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول