اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خدابنده:

رشد 130 درصدی راه‌های روستایی خدابنده

خبرگزاری فارس: فرماندار خدابنده از رشد بیش از 130 درصدی راه‌های روستائی شهرستان خدابنده خبر داد.

رشد 130 درصدی راه‌های روستایی خدابنده
نورالدین رفیعی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: برای اجرای هفت پروژه در سطح شهرستان از جمله سالن ورزشی‌، چمن مصنوعی و استخر سرپوشیده با اعتبار 9 هزار و 859 میلیون ریال در سال 89 اختصاص یافته که با پیشرفت متوسط فیزیکی 70 درصد در حال اجراست.
وی افزود: با اجرای این پروژه‌ها سرانه ورزشی شهرستان از 45 سانتی‌متر در سال 88 به 65 سانتی‌متر در سال 90 ارتقا یافته است.
فرماندار خدابنده بیان داشت: همزمان با سوم خرداد سال 90 سالن ورزشی گوگرچینک با اعتبار 5 هزار و 100 میلیون ریال و چمن مصنوعی شهر قیدار با اعتبار یک هزار و 400 میلیون ریال افتتاح شد.
وی گفت: پروژه‌های سالن ورزشی بانوان شهر قیدار‌، سالن ورزشی روستای محمود آباد‌، سالن ورزشی 800 نفره سجاس و استخر سر پوشیده گرماب از جمله طرح‌های در حال اجرای شهرستان است که امید می‌رود سه پروژه در سال جاری به بهره‌برداری برسند.
رفیعی تعداد پروژه‌ها در زمینه کشاورزی را 26 پروژه با اعتباری بالغ بر27 هزار و 735 میلیون ریال عنوان کرد و افزود: در 6 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان با صرف اعتبار 150 میلیارد ریال طی چهار سال گذشته سیستم آبیاری تحت فشار اجرا شده است‌.
وی در ادامه احداث بند انحرافی قوشه‌کند‌، کانال ‌کوچ‌تپه‌، کانال گرماب‌، کانال روستای بولاماجی‌ و روستای سوله را از مهم‌ترین پروژه‌های این بخش عنوان کرد.
فرماندار خدابنده گفت: احداث 27.5 کیلومتر کانال در سال 88 و89‌، لایروبی 11 حلقه قنات‌، اجرای پروژه‌های کشاورزی در 232 روستا از محل اعتبارات خشکسالی با اعتبار 45 میلیارد ریال که شامل 150 پروژه اصلاح و بهسازی قنوات‌ و کانال کشاورزی است، از دیگر پروژه‌های این فصل است.
وی با اشاره به تولید 185 هزار تن گندم در سال گذشته‌، افزود: تولید 120 هزار تن در سال جاری و سم‌پاشی بیش از 95 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان برای مقابله با آفت سن گندم از عمده شاخص‌های کشاورزی در سطح شهرستان محسوب می‌شود.
رفیعی یادآور شد: طی چهار سال گذشته 75 پروژه راه روستایی با 220 میلیارد ریال اعتبار در سطح شهرستان اجرا شده است.
وی تصریح کرد: از مجموع 2 هزار و 60 کیلومتر راه همسنگ شهرستان‌، 370 کیلومتر راه روستایی طی پنج سال گذشته‌،‌ زیرسازی‌، آسفالت و آماده بهره‌برداری شده است که رشد بیش از 130 درصدی کل راه‌های روستایی را شامل می‌شود.
فرماندار خدابنده ضریب بهره‌مندی از راه‌های روستایی آسفالته در بخش بزینه‌رود و مرکزی را 85 درصد‌، سجاس‌رود 82 درصد و افشار 46 درصد عنوان کرد.
وی بیان داشت: از عمده اهداف مدیریت عالی استان آسفالت راه همه روستاهای بالای 50 خانوار طی سال‌های 90 و 91 است که در این راستا در سال جاری 9 پروژه به این بخش اختصاص یافته است‌.
رفیعی یادآور شد: در بخش راه بین شهری نیز دو بانده کردن راه سلطانیه به کبودرآهنگ به همراه تقاطع‌های مربوطه و کمربندی شهر قیدار‌، ارتقای راه قیدار به ابهر‌، احداث راه سجاس ـ رامین از عمده برنامه‌ها در این بخش است‌.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به نزدیک شدن به حد نصاب آسفالت راه‌های روستایی برنامه آتی فرمانداری ارتقای راه‌های روستایی و همچنین اتصال مراکز بخش‌ها‌، شهرها و روستاها به همدیگر است.
فرماندار خدابنده اظهار داشت: عملیات اجرایی کمربندی شهر قیدار با پیگیری این فرمانداری و اداره کل راه و ترابری استان توسط شرکت جهاد نصر آغاز شده است‌.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول