اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر موسسه فرهنگی باران:

محرم نقطه عطفی در زندگی معنوی افراد است

خبرگزاری فارس: مدیر موسسه فرهنگی باران گفت: محرم نقطه عطفی در زنگی افراد بوده و در این ماه همه قلوب آماده دریافت معارف حسینی می‌شود.

محرم نقطه عطفی در زندگی معنوی افراد است
عبدالرسول اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: مهم‌ترین اتفاق مذهبی در طول سال شهادت امام حسین(ع) و زیباترین جمعیت‌هایی که در طول سال تشکیل می‌شود تجمع‌های محرم است.
وی افزود: در این موقعیت‌ همه قلوب برای دریافت معارف حسینی آماده هستند و ما نیز از این فرصت برای دور هم جمع کردن دانش‌آموزان که از روحیه پاکی برخوردار هستند استفاده می‌کنیم تا معارف دینی خود را افزایش دهند.
مدیر موسسه فرهنگی باران درباره این مراسم خاص تصریح کرد: این برنامه در دهه نخست محرم ویژه مخاطبان دانش‌آموزی در انگورستان ملک برگزار می‌شود و از چند بخش تشکیل شده است.
وی ادامه داد: یک بخش شامل غرفه‌های باران با موضوعات آگاه‌سازی دانش‌آموزان در زمینه‌های بیداری اسلامی، جنگ نرم، فرقه‌های انحرافی، ماهواره و رسانه، مهدویت و شهدا است و بخش دیگر شامل غرفه‌های محصولات فرهنگی است که کتاب‌های مورد نیاز نسل جوان را در بر دارد و برنامه جذب دانش‌آموزان مستعد و نظرسنجی برنامه‌ها نیز در این غرفه‌ها انجام می‌شود.
اسماعیلی با اشاره به اینکه محل برگزاری مراسم با تزئینات زیبا برای مخاطبان آراسته شده است، بیان داشت: در این مکان نمایی تقریبا واقعی از میدان امام حسین (ع) ساخته شده و مراسم با قرائت زیارت‌ عاشورا آغاز می‌شود.
وی در ادامه اظهار داشت: سخنران مراسم حجت‌السلام محمد داستان‌پور در این شب‌ها درباره عواقب گناه و راه‌های جلوگیری از ارتکاب گناه صحبت می‌کند.
مدیر موسسه فرهنگی باران با بیان اینکه از برنامه‌های ویژه این مراسم شعرخوانی است گفت: هر شب حدود ده دقیقه یکی از شعرای جوان اصفهان شعرهای خود را درباره محرم و امام حسین برای مخاطبین بیان می‌کند.
وی اضافه کرد: شبکه رابطان موسسه فرهنگی باران در طول سال در مدارس برنامه ما را تبلیغ می‌کنند و در محرم نیز تبلیغات شکل گسترده‌تری به خود می‌گیرد.
اسماعیلی به پوستر خاص مراسم امسال اشاره کرده و تاکید کرد: مدل پوستر امسال ما به شیوه‌ای ماندگار و بر روی تخته شاسی‌های چوبی طراحی شده و شامل شش مدل است که می‌تواند پس از محرم نیز تزیین‌کننده اتاق و یا میز دانش‌آموزان باشد.
وی با بیان اینکه شعار مراسم امسال «سپر از دست مینداز که جنگ است هنوز» بود، اظهار داشت: تزئین این پوستر شامل نمادهای عاشورایی، ضریح مطهر امام حسین (ع)، نمادهایی از حضرت ابوالفضل و جملاتی از ایشان و بسیار تاثیرگذار بود.
مدیر موسسه فرهنگی باران میزان استقبال از این مراسم را خوب دانسته و بیان داشت: تا کنون به طور میانگین شبی 2هزار و 500 نفر در این مراسم شرکت کرده‌اند.
وی درباره چگونگی تشکیل این موسسه تصریح کرد: موسسه فرهنگی باران از سال 83 توسط طلاب و دانشجویان اصفهان تشکیل شده و جلسات هفتگی آن تحت عنوان هیئت کربلا شکل گرفت.
اسماعیلی افزود: برنامه‌های این موسسه در طول سال شامل برنامه‌های ورزشی، کلاس‌های علمی باران شاخه دانش‌آموزی و در مقاطع مختلف سنی مختلف جلسات اعتقادی هفتگی و اردوهای تفریحی و زیارتی بوده و خیریه دانش‌آموز ویژه دانش‌آموزان ایتام نیز توسط خود دانش‌آموزان اداره می‌شود.
وی با بیان اینکه از اتفاقات خوب موسسه باران تشکیل اتاق فکر است، تصریح کرد: در این طرح که از دو سال پیش با همت تعدادی از طلاب آغاز شده قرار است مهارت‌های فردی و اجتماعی تا مسائل اعتقادی و دینی مورد نیاز مقاطع سوم راهنمایی تا سال دوم دانشگاه مورد بررسی قرار گرفته و کتاب‌های مورد نیاز این گروه درسی تدوین ‌شود که در این طرح برای هر هفته برنامه ویژه درسی با موضوعی خاص تدریس می‌شود.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول