اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر:

اجرای سند جامع پیشگیری اولیه از اعتیاد آغاز شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: اجرای سند جامع پیشگیری اولیه از اعتیاد با هدف پوشش 40 درصد از جمعیت سالم هدف در کشور آغاز شد.

اجرای سند جامع پیشگیری اولیه از اعتیاد آغاز شد
حمید صرامی امروز در حاشیه همایش پیشگیری از اعتیاد در سمنان در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در این استان گفت: هدف کلی از اجرای این برنامه جلوگیری از اعتیاد به مواد مخدر در کشور با اجرای برنامه‏های پیشگیرانه است.
وی در خصوص هدف کمی این برنامه نیز گفت: باید 40 درصد از جمعیت کشور به مدت پنج سال زیرپوشش برنامه‏های استاندارد پیشگیری قرار گیرند.
مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به آخرین مطالعات انجام شده در کشور اظهار داشت: 18.4 درصد از معتادان به علت لذت‏طلبی، 14 درصد به خاطر رهایی از استرس و اضطراب، 22.8 درصد به دلیل کنجکاوی‏های هدایت ‏نشده، 13.2 درصد به صورت تفریحی و 3.2 درصد نیز با نیت تقویت قوای جنسی به سوء ‏مصرف موادمخدر آلوده شده‏ند.
صرامی با بیان اینکه سیستم هوشمند اعتیاد یعنی استکبار جهانی تغییر الگوی مصرف و جذب مصرف‏کننده بیشتر را هدف قرار داده است، اضافه کرد: از بین بردن نسل، ترویج پوچ‏گرایی و ایجاد مانع برای توسعه فرهنگی کشور از مهم‏ترین برنامه‏های شبکه توزیع جهانی است.
وی بر بازبینی تلاش‏های انجام شده، شناسایی راه‏های نرفته، نقد شیوه‏های گذشته و آینده‏‏شناسی و آینده‏نگری برای برنامه‏ریزی در مبارزه با پیشگیری از اعتیاد تاکید کرد.
مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر بر توانمندسازی روانی کودکان، نوجوانان و جوانان با هدف ارتقای اقتدار ذهنی و رویکرد اجتماعی در بین آنان تاکید کرد.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول