اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر فنی درمان سوء مصرف مواد مخدر دانشگاه علوم پزشکی:

کم‌هزینه‌ترین مسیر پیشگیری از اعتیاد آموزش است

خبرگزاری فارس: مدیر فنی درمان سوء مصرف مواد مخدر دانشگاه علوم پزشکی کم هزینه‌ترین و با صرفه‌ترین مسیر پیشگیری از اعتیاد را بحث آموزش و توجه به مقوله پیشگیری در حوزه آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی و اجتماعی توصیف کرد.

کم‌هزینه‌ترین مسیر پیشگیری از اعتیاد آموزش است
اصغر علوی در حاشیه همایش پیشگیری از اعتیاد و سوء مصرف مواد مخدر در گفتگو با خبرنگار فارس در اردبیل به تلاش وزارت بهداشت در توسعه و گسترش مراکز بهداشتی و کلینیک در کاهش آثار سوء مصرف مواد مخدر اشاره کرد و اظهار داشت: امروز در مراکز خود با حجم زیادی از مراجعان به ویژه مصرف‌کنندگان شیشه و کراک مواجه هستیم که در بین آنها از اقشار مختلف، زن و مرد و جوان و نوجوان 17 تا 25 سال را می‌توان به خوبی مشاهده کرد.
وی در ادامه سخنان خود از اعتیاد به عنوان بیماری مزمن یاد کرد و بیان داشت: درمان آن در یک برهه زمانی طولانی و با مصرف داروهای مستمر امکان‌پذیر است به طوری که ما در کنار درمان در حوزه پیشگیری و آگاه‌سازی نیز در تمام مدارس توزیع بروشور و آموزش‌ها را در دستور کار قرار دادیم.
مدیر فنی درمان سوء مصرف مواد مخدر دانشگاه علوم پزشکی ادامه داد: هم اکنون حداقل هزینه درمان اولیه در هر ماه 15 هزار تومان است که به شکل MNT  و در قالب بسته‌های طراحی شده وزارت بهداشت انجام می‌شود.
علوی بیان داشت: این بسته‌ها شامل خدمات روانشناسی، پزشکی و پرستاری است که افراد مبتلا باید با پرداخت هزینه یاد شده مراجعه کرده و از درمان‌های مورد نظر استفاده کنند.
این مسئول برخی تبلیغات نادرست مراکز درمانی و پزشکی را  در مورد پیشگیری از اعتیاد غیر‌قانونی توصیف کرد و گفت: معتقدیم از طرق مختلف نظیر سم‌زدایی و تجویز داروهای مختلف هر چند می‌توان با مواد مخدر مقابله کرد اما ما معتقد به درمان‌های سرپایی و گاه در اعتیادهای پیشرفته به بستری شدن معتادان توجه جدی داریم تا مبادا با درمان ناقص افراد دچار برخی از مشکلات و نارسایی‌ها شوند.
این مسئول اظهار داشت: حتی افراد معتاد خود معرف نیز می‌توانند از خدمات درمانی و پزشکی استفاده کنند تا روز به روز آسیب‌های این حوزه به حداقل رسیده و خطر پایین آمدن سن مصرف مواد مخدر تقلیل پیدا کند.
انتهای پیام/ر20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول