اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی مازندران:

مردم باید برای امنیت هزینه کنند

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی مازندران با بیان اینکه مردم باید برای امنیت خود همچون دیگر نیازمندی‌های روزمره هزینه کنند، گفت: رسانه‌ها پل ارتباطی خوبی بین پلیس و مردم هستند.

مردم باید برای امنیت هزینه کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از محمودآباد، علیرضا مسکنی شامگاه جمعه در مراسم تجلیل از برترین‌های طرح سالم‌سازی دریا که در مجتمع نفت محمودآباد برگزار شد، نیروی انتظامی را یکی از دستگاه‌های تأثیرگذار در مسائل اجتماعی دانست.
وی تصریح کرد: نیروی انتظامی بیشترین تعامل و ارتباط را با مردم دارد.
فرمانده انتظامی استان مازندران بیان داشت: همه ما برای مردم کار انجام می‌دهیم، ولی هیچ سازمانی به اندازه پلیس با مردم سر و کار ندارد، از پاسگاه‌های دور دست گرفته تا کلانتری‌ها، آگاهی، مبارزه با مفاسد اخلاقی، وظیفه عمومی، گذرنامه و حوزه‌های مختلف و متعدد اجتماعی برعهده نهادی است که همواره در کنار مردم است.
مسکنی با بیان اینکه ارتباط بین مردم و پلیس دو وجه دارد، ابراز داشت: هم ما باید کارمان را درست انجام دهیم و هم مردم مشارکت خوبی با پلیس داشته باشند، اگر پلیس نتواند مشارکت مردم را جلب کند در کارش موفق نیست و باید این تعامل دوطرفه به بهترین نحو ممکن وجود داشته باشد.
فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به فعالیت مناسب معاونت اجتماعی نیروی انتظامی همکاری در بحث تحول اجتماعی در جامعه را از سوی این معاونت خوب توصیف کرد.
وی با بیان اینکه معاونت اجتماعی یکی از واحدهای موثر ناجا است که کارهای مشاوره‌ای خوبی انجام داده، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین مرکز مشاوره در مازندران در معاونت اجتماعی نیروی انتظامی قرار دارد به این دلیل که طی 9 ماهه امسال بیش از 5 هزار نفر در این مرکز، مشاوره‌هایی از قبیل تحصیلی، انتظامی، خانوادگی دیده‌اند.
مسکنی یکی دیگر از شاخه‌های مهم معاونت اجتماعی نیروی انتظامی را معاونت مشارکت‌های مردمی دانست و گفت: در این معاونت ارتباط خوب و موثری بین مردم و پلیس وجود دارد.
فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به وجود دفتر نظارت همگانی در بازرسی این نیرو را بسیار ارزشمند و مفید دانست و ابراز داشت: شعار این دفتر شما پلیس ما باشید است بدین معنی که مردم بر ما نظارت کنند و دائماً با حضور در این دفتر از نزدیک به نظرات، انتقادات و یا پیشنهادات مردم گوش می‌دهیم.
مسکنی اضافه کرد: به طور میانگین در طول هفته 100 نفر از مردم از نزدیک با فرماندهی نیروی انتظامی استان دیدار دارند و ما به جد ارتباط مردم با پلیس را پیگیر هستیم و به واقع یکی از رمزهای موفقیت بخش مشارکت مردمی همین ارتباط تنگاتنگ با مردم است که منجر به تحول می‌شود.
فرمانده انتظامی استان مازندران درباره مقوله امنیت در جامعه ابراز داشت: امنیت فقط در بحث جرم و جنایت نیست بلکه امنیت روانی مردم از مهم‌ترین شاخصه‌های امنیت اجتماعی است مثلاً خوب رانندگی کنند، راحت باشند، فکر آزاد داشته باشند و ایجاد این امنیت نیازمند تعامل مردم با پلیس است.
مسکنی خاطرنشان کرد: شعار امسال نیروی انتظامی این بود که "سهم تو در امنیت و آرامش چیست؟" شامل همه شخصیت‌های حقیقی و حقوقی است و عقیده داریم مردم باید برای امنیت همانند دیگر نیازمندی‌های خود مانند خوراک، پوشاک، تفریح، مسکن و کتاب هزینه کنند تا یک امنیت پایدار در جامعه حاکم شود.
فرمانده انتظامی استان مازندران با بیان اینکه رسانه نقش اساسی در تحول اجتماعی دارد، تصریح کرد: امروز رسانه در کنار نیروی انتظامی قرار دارد و در واقع رسانه‌ها صدای پلیس هستند و اگر رسانه‌ها در کنار نیروی انتظامی نباشند توفیق در امور حاصل نمی‌شود.
مسکنی خطاب به خبرنگاران و اصحاب رسانه بیان داشت: اگر در بحث امنیت توفیقی در جامعه حاصل می‌شود رسانه‌ها در آن شریک هستند، ولی در راستای پلیس بودن بدین معنا نباشد که هرچه ما می‌گوییم انعکاس دهید بلکه خواسته جامعه در مواجهه با پلیس و متقابل را منعکس کنید و با اینکه پل ارتباطی خوبی هستید عملکرد پلیس را منصفانه قضاوت کنید.
فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به اینکه فضای مجازی در دنیا بسیار فعال شده و نقش خبرگزاری‌ها در این بین پررنگ است، اذعان داشت: پلیس نیز در این راستا با ایجاد تشکیلات جدید به نام پلیس فتا و فضای تولید اطلاعات و امنیت در بحث سایبری و مجازی نیز به توفیقاتی دست یافته که تعامل خوب خبرگزاری‌ها و کمک آنها نتایج خوبی را به همراه خواهد داشت.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول