اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد اردبیل:

خدمات عرضه شده در نمایشگاه بین‌المللی اردبیل رضایت‌بخش نیست

خبرگزاری فارس: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: خدماتی که در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی اردبیل برای برپایی نمایشگاه‌های مختلف به ویژه کتاب و حضور آحاد مردم در این مکان انجام می‌شود رضایت‌بخش و مطلوب نیست.

خدمات عرضه شده در نمایشگاه بین‌المللی اردبیل رضایت‌بخش نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، منصور شرفی پیش از ظهر امروز در نشست با ناشران شرکت کننده در هشتمین نمایشگاه کتاب اردبیل اظهار داشت: ما با صراحت اعلام می‌کنیم که اگر قرار باشد همین رویه در ارائه سرویس‌دهی و خدمات‌رسانی به بازدید‌کنندگان تداوم پیدا کند و اصلاحاتی در این زمینه انجام نشود نمایشگاه کتاب سال 91 را که تابستان برگزار می‌شود در خیابان ساحلی اردبیل برگزار می‌کنیم.
وی با انتقاد شدید از نحوه خدمات‌رسانی اعم از بهداشتی، سرویس‌دهی به مراجعه‌کنندگان، نبود امکانات مناسب گرمایشی و سیستم‌های صوتی و برخی خدمات دیگر به ناشران و میهمانان شرکت‌کننده در نمایشگاه کتاب خاطرنشان کرد: ما بیش از 25 میلیون تومان به این مکان برای مدت یک هفته برپایی نمایشگاه اجاره پرداخت کرده‌ایم اما از کوچک‌ترین خدمات محروم هستیم به طوری که مصمم هستیم با صلاحدید مسئولان استانی و شورای تامین استان اگر رویه به همین منوال ادامه پیدا کند نمایشگاه نهم را در مکانی دیگر برگزار کنیم.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل میزان مراجعه مردم و علاقمندان به نمایشگاه با بر اساس آمار چهار روز گذشته مطلوب و مناسب ارزیابی کرد و یادآور شد: مردم نسبت به حوزه  کتاب، مطالعه و کتابخوانی علاقمند هستند و استقبال در چهار روز گذشته به نحو مطلوب بوده به طوری که در همین مدت بیش از 160 میلیون تومان بن فروخته شده است.
شرفی اضافه کرد: علاقمندان شهرستانی نیز بر اساس جدول‌ زمانبندی با هماهنگی فرمانداری‌ها برای بازدید از هشتمین نمایشگاه کتاب سراسری استان اردبیل حاضر شده و از این نمایشگاه بازدید کردند.
این مسئول به برگزاری برنامه‌های جنبی نمایشگاه به ویژه به دلیل تقارن با ماه محرم برگزاری برنامه‌های مداحی و شعر عاشورایی اشاره کرد و افزود: شهرستان‌هایی که در نمایشگاه شرکت می‌کنند در این برنامه‌ها نیز مشارکت کرده و حضور فعال دارند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل  با اشاره به بازدید‌های دسته‌جمعی دانش‌آموزان و دانشجویان تصریح کرد: ما برخی از کتاب‌ها را نیز به خاطر نهادینه کردن امر مطالعه رایگان در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهیم تا آنها به این امر راغب شوند.
شرفی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در روزهای آینده ایام تعطیلی و فراغت بیشتر را پیشرو داریم انتظار می‌رود بازدید از نمایشگاه در روزهای آینده بیشتر و با حجم بهتری رو به رو شود.
وی بیان داشت: هر چند به نظر می‌رسید به دلیل تقارن برگزاری این نمایشگاه با دهه اول محرم بازدیدها کمتر از سال‌های پیش باشد اما آمار و ارقام نشان می‌دهد که نه تنها بازدید از نمایشگاه کتاب کمتر نشده بلکه استقبال از نمایشگاه و خریدهای انجام شده بیشتر هم شده است.
 
* نمایشگاه کتاب سال آینده تابستان برگزار می‌شود
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: نهمین نمایشگاه سراسری کتاب استان اردبیل را بعد از چند سال برگزاری و تجربه در فصل پاییز و زمستان سال آینده با هماهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و موسسه برپایی نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب تابستان برگزار می‌کنیم.
شرفی با یادآوری اینکه برگزاری این نمایشگاه در فصل تابستان مزایا و فواید بسیاری دارد، افزود: به دلیل تعطیلی دانشگاه‌ها و مدارس در ایام تابستان مقرر کردیم تا نمایشگاه دومی را نیز با شکل و شمایل تخصصی‌تر و با حضور ناشران کتب دانشگاهی مهر ماه برگزار کنیم.
وی تصریح کرد: با بررسی و ارزیابی ضعف‌ها و نقاط قوت نمایشگاه هشتم تلاش خواهیم کرد تا نمایشگاه نهم با حضور ناشران برجسته و با کتاب‌های غنی در حوزه‌های متعدد برگزار شود.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل یکی از اهداف برگزاری نمایشگاه را در کنار فروش کتاب، بازدید عموم مردم از تولیدات حوزه فرهنگی است تا اگر خریدی نیز نداشته باشند حداقل با کتاب و آثار چاپ شده آشنایی پیدا کرده و با آن انس بگیرند.
انتهای پیام/ن۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول