اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نایین:

کاهش رابطه با انگلیس فریاد تمام ملت ایران است

خبرگزاری فارس: امام جمعه نایین با تشکر از واکنش صریح و هوشمندانه مجلس در کاهش رابطه با انگلیس گفت: کاهش رابطه با انگلیس فریاد تمام ملت ایران اسلامی است.

کاهش رابطه با انگلیس فریاد تمام ملت ایران است
به گزارش خبرگزاری فارس از نایین، حجت‌الاسلام محمود میرزابیگی در خطبه‌های نماز جمعه نایین در محل رواق فاطمیه امام‌زاده سلطان سید علی این شهرستان اظهار داشت: روز شنبه نهم محرم روز تاسوعای حسینی است که در این روز عزاداران برای آقا قمر بنی‌هاشم ابوالفضل عباس (ع) عزاداری می‌کنند.
وی ادامه داد: حضرت عباس (ع) به دلیل معرفت، بصیرت و امام‌شناسی که داشت دارای جایگاه بسیار رفیعی است و با فدا کردن عزت، مقام، جان و هستی ظاهری خود برای سید و مولای خود امام حسین (ع) به عزت و مقامی جاودانه در جهان دست یافت.
امام جمعه نایین با اشاره به مناسبت روز سه‌شنبه، عاشورای حسینی افزود: در این روز اباعبدالله الحسین (ع) به شهادت رسید، حسینی که عزیز دل پیغمبر، میوه دل زهرا (س) و نور چشم امیرالمؤمنین (ع) بود و با شهادتش عالم و آدم را به گریه، اشک، سوز و ناله واداشت.
وی با اشاره به مناسبت روز چهارشنبه 16 آذر روز دانشجو گفت: در روز 28 مرداد 1332 رژیم کودتا به قدرت رسید و در این سال در 14 آذر جنبش دانشجویی علیه این رژیم آغاز شد و تظاهرات پرشوری برپا و در روز 15 آذر این تظاهرات به خارج از دانشگاه نیز کشیده شد.
میرزابیگی ادامه داد: در روز 16 آذر مأموران گارد شاهنشاهی وارد دانشگاه شدند و به دانشجویان معترض حمله کرده و سه تن از آنان را به شهادت رساندند که از آن تاریخ این روز با عنوان روز دانشجو معرفی و عنوان شده است.
وی افزود: دانشجویانی که از خانواده‌های مذهبی و متدین هستند و ریشه دینی، مذهبی و ملی دارند و دارای روح لطیف و پاک هستند و دلباخته دین و ارزش‌های دینی هستند، یک روز در مقابل رژیم شاه ایستادگی کردند، پس از آن لانه جاسوسی آمریکا در ایران را تسخیر کردند و حال نیز در مقابل خباثت‌های دولت انگلیس با تمام وجود ایستاده‌اند.
امام جمعه نایین افزود: در این راستا مجلس نیز با تصویب کاهش روابط ایران و انگلیس در مقابل توطئه‌های خائنانه این دولت خبیث کار بسیار خوبی انجام داد و در طول تاریخ معاصر ایران دست جنایت آنان در بسیاری از وقایع مانند نابودی مشروطیت، تحمیل رضاخان، کودتاهای مختلف و فتنه 88 به عینه قابل مشاهده است.
وی با اشاره به ارتباط مداوم دولت انگلیس با سران فتنه افزود: در قضیه پرونده هسته‌ای ایران نیز در روزهای اخیر، دولت انگلیس تلاش بسیاری را برای مخدوش کردن این پرونده و ارجاع آن به شورای امنیت انجام داد که موفق نشد اما با این وجود خباثت خود را ادامه داده و به دنبال تحریم‌های جدید و بیشتر است.
میرزابیگی با تشکر از واکنش صریح و هوشمندانه مجلس در کاهش رابطه با انگلیس افزود: کاهش رابطه با انگلیس صدا و فریاد همه ملت ایران اسلامی است که این روباه پیر باید بداند که اگر رفتار خصمانه خود علیه کشور نظام و مردم ایران اسلامی را ادامه دهد، با ایستادگی و مقاومت همه جانبه تمامی ملت مواجه خواهد شد.
وی در ادامه با اشاره به انتخابات اخیر مصر گفت: امروز تمامی دنیا به دنبال آمیزه‌های دینی و به ویژه حکومت اسلامی هستند و می‌بینیم وقتی که ملت مصر با آزادی عقیده خود برای خود تصمیم می‌گیرد، با قاطعیت اسلام پیروز انتخابات است.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول